    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 4 Oct 2011 11:55:25 +0200

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 10:29:47 +0200, slawek napisał(a):

    > Witam, mam klienta na mój samochód ale chce on go wziąść teraz a zapłacić
    > dopiero pod koniec grudnia tego roku. Cała tranzakcja wydaje mi sie troche
    > dziwna, ale facet mówi ze możemy zarejestrowac umowę u notariusza, zapłaci
    > za niego autocasco i OC i jak dokona spłaty to wtedy go przerejestruje. Czy
    > to jest prawnie możliwe, czy trafiłem na naciągacza ??

    Co do samej strony prawnej i ew. zagrożeń niewywiązaniem się nie chcę się
    wypowiadać, ale zainteresowałabym się też na Twoim miejscu prawnymi
    konsekwencjami ewentualnych wypadków, jakie może spowodować jeżdżący do
    grudnia (trzy miesiące to długo!) zarejestrowanym na CIEBIE samochodem
    PRZYSZŁY jego właściciel - przyszły, bo na pewno w umowie notarialnej
    będzie klauzula o dojściu do skutku sprzedaży i przeniesieniu własności
    pojazdu dopiero PO wpłaceniu całości sumy. Czyli do końca grudnia to Ty
    pozostaniesz właścicielem i użytkującym. Czy się mylę - może ktoś
    kompetentny się tutaj wypowie w tej kwestii.

    PS. Wiem, wiem, ze ma być opłacone autocasco i OC, ale... bywało już
    różnie, życie potrafi płatać figle, żeby gorzej nie powiedzieć...
    --
    XL