  • Date: Wed, 02 May 2007 17:19:59 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż motoroweru przez niepełnoletniego

    On 2007-05-02 17:16, pord4u wrote:

> [...]
    > motorower jest przedmiotem majątkowym oddanym małoletniemu o
    > ograniczonej zdolności do czynności prawnych. Taki składnik majątku jest
    > wyłączony z zarządu rodziców (art. 101 § 2 krio) i w zakresie
    > rozporządzeń nim małoletni posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
    >
    > Hm...ja bym tego tak nie podciagal pod to, co piszesz. W ten sposob to
    > mozna dac mu samolot do uzytku i niech z nim robi co chce. Poza tym
    > posiadanie motoroweru wiaze sie z innymi czynnosciami - zawarcie umowy
    > OC etc., to takze sam nieletni raczej nie zrobi.

    A dlaczego nie? Ustawa nie ogranicza możliwości stosowania swobodnego
    użytku od wartości przedmiotu.

    > Moze pomogla by nam
    > definicja swobodnego uzytku - o tym mowa w przytoczonym przez Ciebie
    > art. - czy jest taka ? (§ 2. Zarząd sprawowany przez rodziców nie
    > obejmuje zarobku dziecka ani przedmiotów oddanych mu do swobodnego użytku.)

    Nie znam takiej definicji i moim zdaniem jest ona zbędna.

    > BTW, skad Ci sie wzielo to, ze jak rodzice kupia maloletniemu motorower,
    > to moga nim rozporzadzac (w tym przypadku sprzedac) wedle wlasnego
    > uznania ? Po cos ten § 3 jest (§ 3. Rodzice nie mogą bez zezwolenia sądu
    > opiekuńczego dokonywać czynności przekraczających zakres zwykłego
    > zarządu ani wyrażać zgody na dokonywanie takich czynności przez dziecko).

    Tego nie napisałem, musiałeś mnie źle zrozumieć.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the