  • Date: Wed, 02 May 2007 11:00:52 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż motoroweru przez niepełnoletniego

    On 2007-05-02 10:07, n...@g...com wrote:
    > Więc tak:
    > umowa została spisana na syna oraz na mnie(dopiska Ojciec) a motorower
    > został zarejestrowany tylko na syna.
    > Syn ma 15 lat (16 skończy za kilka miesięcy). Właśnie tego się
    > obawiałem że trzeba uzyskać pozwolenie sądu.
    > Co gdzie i jak trzeba złożyć? Pozdrawiam serdecznie

    Moim zdaniem nie trzeba zgody Sądu. Zakładam, że syn dostał od rodziców
    pieniądze na zakup motoroweru i za nie kupił ów motorower. Skoro tak, to
    motorower jest przedmiotem majątkowym oddanym małoletniemu o
    ograniczonej zdolności do czynności prawnych. Taki składnik majątku jest
    wyłączony z zarządu rodziców (art. 101 § 2 krio) i w zakresie
    rozporządzeń nim małoletni posiada pełną zdolność do czynności prawnych.

    [Prawidłowym słowem jest małoletni a nie nieletni. Nieletni to osoba
    która popełniła jakiś czyn zabroniony i grozi jej odpowiedzialność;
    małoletni to każdy kto nie jest pełnoletni.]

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,