  • 1. Data: 2005-12-07 08:16:58
    Temat: Sprzedaż darowizny a podatek
    Od: "adam" <b...@N...pl>

    Może ktoś mi podpowie odnośnie kwestii podatkowej w następującej sprawie.

    3-lata wstecz otrzymałem darowiznę w postaci nieruchomości, gdzie widnieje
    zapis w akcie "stanowi gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku
    rolnym" a w rzeczywistości było to pole i stodoła. Podatku od darowizny nie
    pobrano na podstawie art.4 ust.1 pkt 1. zw. na małą wartość i stopień
    pokrewieństwa darczyńcy.

    Obecnie mam możliwość sprzedaży za kwotę wielokrotnie większą niż wartość w
    dniu nabycia.

    Z stąd moje pytania:

    -czy od tej transakcji będę musiał odprowadzić 10% podatku.

    -czy mogą wystąpić inne obciążenia, o których się nie orientuję.

    Z góry dziękuję za odp.

    adam

  • 2. Data: 2005-12-07 21:17:43
    Temat: Re: Sprzedaż darowizny a podatek
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    adam napisał(a):
> [...]
    > dniu nabycia.
    >
    > Z stąd moje pytania:
    >
    > -czy od tej transakcji będę musiał odprowadzić 10% podatku.

    chyba tak

    > -czy mogą wystąpić inne obciążenia, o których się nie orientuję.

    raczej nie

  • 3. Data: 2005-12-10 07:03:37
    Od: "adam" <b...@N...pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    adam napisał(a):
> [...]

    chyba tak

    > -czy mogą wystąpić inne obciążenia, o których się nie orientuję.

    Z artykułu, który obecnie znalazłem w sieci wynika, że chyba się mylisz.

    http://tnij.pl/euc

    Spadek i darowizna jest zwolniona z tego podatku niezależnie od okresu
    nabycia.

    pozdr.

    adam