    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprostowanie, uzupelnienie protokolu z rozprawy
    Date: Mon, 14 Mar 2005 12:14:07 +0100

    Otto Falkenstein wrote:
    > A skąd wiesz, że postanowienia są błędne, skoro nie jesteś prawnikiem i
    > nie musisz znać się na prawie?

    Jeśli sędzia myli fakty (nie są to tzw. oczywiste omyłki), a potem
    wielokrotnie prostuje to co postanowił to chyba nie trzeba być
    prawnikiem żeby ocenić jego kompetencje? A pytałem o protokół z
    rozprawy, na której byłem przytomny więc wiem co było, a czego nie było.
    Czy twoim zdaniem trzeba być prawnikiem by stwierdzić, że treść
    protokołu nie odpowieda faktom?

    > To, że są inne niż według ciebie powinny
    > być to nie wystarczy.

    To jest zupełnie inna sprawa. Ja się nie odnosiłem do merytorycznych
    rozstrzygnięć.

    > To, że sa nielogiczne i sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem

    A czy ja coś takiego napisałem? Wcale nie o to chodzi.

    > A owe kompetencje winny się przejawiać w tym, że będzie orzekał na
    twoją
    > korzyść, tak?

    Nie. Że będzie trzymał się faktów, a nie je przeinaczał.

    > Istnieje pewna różnica. Na początku dziennikarze zasięgali opinii
    > specjalisty, który tworzył ową usterkę i mówił im, co się stało, co
    > trzeba zrobić i ile to powinno kosztować.

    A skąd wiesz, że ja nie zasięgałem opinii specjalisty? A program w TVN
    adresowany jest do widzów, którzy nie są specjalistami i nie wiedzą, czy
    rzeczywiście daną usterkę łatwo czy trudno wykryć.

    Uwagi jakie czynisz są źle zaadresowane. Czego bronisz i po co? Ja
    zapytałem o prostą rzecz i nie żaliłem się na złe wyroki. Tak się
    składa, że jak dotąd nie mam powodu by skarżyć się na same wyroki - ale
    na procedurę - tak. Dalszą polemikę jaką usilnie chcesz wywołać
    imputując mi różne rzeczy uważam za bezcelową. Lepiej wykorzystaj czas,
    by rzeczywiście pomóc komuś innemu - jeśli potrafisz.
    Fonon