eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę › Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką
    prokuraturę
    Date: Fri, 29 Jun 2018 09:45:58 +0200

    W dniu 2018-06-28 o 18:00, nadir pisze:

    > Nawet profesjonalny myśliwy nie zabije czasem zwierzęcia za pierwszym
    > strzałem. No i ile tych fachowców od żubrów jest w Niemczech skoro nie
    > występują one naturalnie?

    Jak strzela ze stu metrów bo zwierzę płochliwe to faktycznie
    nie zawsze, jak wali praktycznie z przyłożenia bo zwierzę
    wlazło między budynki to nie licz na to że nie trafi.
    A krewniaków żubra hodują tam równie dużo jak i u nas.

    > Myśliwy może nie mieć i przyznam, że nie wiem jak jest w Niemczech, ale
    > u nas myśliwi są zrzeszeni w kołach łowieckich, a te ostatnie mają
    > powykupowane OC od szkód, które generują zwierzęta na ich terenie.
    > Podejrzewam, że w Niemczech może to działać podobnie.

    Jak działa podobnie to ubezpieczyciel może tego nie uznać.
    No chyba ze miejscowe koło łowieckie hoduje żubry. :-)

    > Skoro żubr przeżył na terenie Polski kilka lat, a w Niemczech niecałe 24
    > godziny, to zakładam, że był nasz.

    Wiadomo że był nasz, pisząc o stanie prawnych chodziło mi o
    niemieckie przepisy.

    > Poprzednicy też nie palili się żeby wrak sprowadzić.

    Poprzednikom było na rękę wyciszenie, tym dzisiejszym nagłośnienie
    że poprzednicy nic nie robili i nie ściągnęli.

    > No jak wyprawię zwierzę dla siebie, za swoją kasą i będę musiał go
    > oddać, to mam stratę materialną.

    Strata będzie jak zwierzę uszkodzi ci auto, jak niepotrzebnie wydasz
    swoje pieniądze na wyprawiania cudzej własności to szybciej cię
    o zawłaszczenie oskarżą niż uznają stratę.

    :-)