  • Data: 2006-10-29 14:31:50
    Temat: Re: Sprawa spadkowa dot. kont bankowych...
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mianowicie czy kwestia kont bankowych zmarłego rozstrzygana jest w ogólnej
    > sprawie spadkowej dotyczącej innych dóbr materialnych (mieszkanie,
    samochód
    > itp itp),

    W ogólnej sprawie spadkowej.

    > czy też są prowadzone dodatkowe sprawy spadkowe zakładane przez
    > banki w których są dane konta zmarłego..

    Bank nie zakłąda żadnej sprawy. Jeśli pani w okienku dowie się, że
    właściciel konta nie żyje, to każe przyjąś z postanowieniem sądu i
    postanowieniem zapłacenia podatku. Zdfaje się, że przy wyższych kwotach
    można to załatwić tak, że podatek może być zapłacony z konta, ale nie jestem
    tego pewny.

    Nie wiem, jaka jest wysokość podatku, ale jest jakaś kwota wolna od podatku
    ok. 9 tys zł dotycząca osób z tzw. "pierwszej grupy podatkowej" (rodzina).

    > Czy banki pobierają prowizję do ww. przypadków?

    Nie.

    > Czy bank otrzymuje informację o śmierci własciciela rachunku odgórnie z
    > jakichś urzedów itp?

    Nie. I obsługa wcale nie ma obowiązu pytać. Z tym jest najwięcej śmiechy, bo
    czasem przychodzą rodziny, po których od razu widać, że właściciel konta nie
    żyje. Ale ponieważ nie leży to w interesie pani w okienku specjalnie o to
    nie pyta :)

    --
    Lukasz