    From: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa o kradzież - Pilne!
    Date: Wed, 10 Sep 2003 08:59:11 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@chello062179009198.chello.pl

    news:bjlbci$iif$7@inews.gazeta.pl...
    > Oskarżyć Cię mogą. Z tym, że by Ci to udowodnić, to muszą mieć jakieś
    > dowody. Zakładam, że nikt Cię nie złapał. Stąd też nie mogą Cię pociągać
    do
    > odpowiedzialności cywilnej, dokąd nie udowodnią Ci kradzieży. Fakt
    > podpisania lub nie deklaracji odpowiedzialności majątkowej w wypadku
    > kradzieży nie ma żadnego znaczenia. Kradzież to przestępstwo / wykroczenie
    > odpowiada za nie sprawca niezależnie od tego, czy wcześniej tę
    > odpowiedzialność zakontraktował.
    >
    > Co do nieprzedłużenia umowy, to jest to prawo pracodawcy. Z tym, że nie ma
> [...]
    Witam.

    Piszę w imieniu koleżanki, która wczoraj zwracała się z tym problemem. Mam
    pytanie jeszcze czy w wypadku, gdy w jej kasetce zginęły pieniądze to będzie
    musiała je zwracać z własnej kieszeni. Nie tylko ona miała dostęp do tej
    kasetki. Jeszcze ten kolega i szef i może ktoś jeszcze, więc dziwi mnie że
    tylko ją oskarżają. Dowodów innych nie mają, tylko to, że nie ma pieniędzy.
    Nie dostała jeszcze wezwania do sądu, ale księgowa tej firmy powiedziała
    jej, że dostanie. Kiedy może się go spodziewać? Ile takie sprawy trwają?

    Anna Styś