    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa karna - zostałem dotkniecie pobity
    Date: Wed, 13 Jul 2005 16:52:44 +0200

    Użytkownik "Mariusz lat18" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:db301i$7un$1@opal.futuro.pl...

    Odszkodowania się oczywiście domagać możesz. Rzecz w tym, że tak
    naprawdę trudno ocenić wysokość odszkodowania przed ostatecznym
    zakończeniem leczenia. nie wiadomo, czy w sumie noga się zrośnie i nie
    pozostanie żaden trwałe inwalidztwo. Nie życzę Ci tego, ale to ważne dla
    powództwa. Jeśli wszystko od strony zdrowia się dobrze skończy, to
    odszkodowanie pewnie zawrotnej kwoty nie osiągnie, ale gdyby nie daj
    boże pozostał jakiś trwały uraz, to w grę może wchodzić nawet stała
    renta. Generalnie z roszczeniami poczekał bym, na zakończenie leczenia.

    Teoretycznie możesz powództwo albo dołączyć do aktu oskarżenia, albo
    później, opierając się na skazującym wyroku postępowania karnego
    skierować osobne powództwo cywilne.