    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa karna, obecność nieobowiązkowa (pokrzywdzony)
    Date: Thu, 3 Apr 2014 01:22:27 +0200

    Użytkownik "Sonn" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:533c37dc$0$27284$c3e8da3$1e10ebc2@news.astraweb
    .com...

    > Raczej TO i TO. Pokrzywdzony z reguły jest również świadkiem. Choćby po
    > to żeby potwierdzić co zostało skradzione. Najprawdopodobniej na razie
    > został tylko powiadomiony o terminie rozprawy, a wezwanie w charakterze
    > świadka przyjdzie w kolejnym terminie w zależności od tego na kiedy sąd
    > sobie zaplanował jego przesłuchanie.

    Przeważnie jest kilku domowników, a tylko jednego się przesłuchuje na
    okoliczność tego, co zginęło. On sam pisze, że zgłoszenie robił ktoś inny,
    bo złapał sprawcę.

    > BTW. Skąd wiesz że nie ma go na liście świadków? Z jego postu to wcale
    > nie wynika, a zakładam że nie widziałeś aktu oskarżenia.

    Jakby był świadkiem, to by nie pytał, czy nim będzie. Z tego wydedukowałem,
    że nie był przesłuchiwany, a w takim wypadku raczej niewielka jest w
    praktyce szansa, by był na liście świadków. Ale masz rację, aktu oskarżenia
    nie widziałem. Poczekajmy na odpowiedź samego zainteresowanego, by się
    dowiedzieć, czy moje wnioskowanie było słuszne.