    Date: Wed, 02 Apr 2014 18:16:29 +0200
    From: Sonn <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa karna, obecność nieobowiązkowa (pokrzywdzony)

    W dniu 2014-04-02 16:40, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Ani to, ani to.
    >
    > Możesz występować w charakterze oskarżyciela posiłkowego. czyli siedzieć
    > koło Prokuratora :-) W praktyce sąd może Cię zapytać czasem o coś, skoro
    > jesteś pod ręką, ale przesłuchiwać Cię raczej nie będą, bo nie ma Cię na
    > liście świadków.

    Raczej TO i TO. Pokrzywdzony z reguły jest również świadkiem. Choćby po
    to żeby potwierdzić co zostało skradzione. Najprawdopodobniej na razie
    został tylko powiadomiony o terminie rozprawy, a wezwanie w charakterze
    świadka przyjdzie w kolejnym terminie w zależności od tego na kiedy sąd
    sobie zaplanował jego przesłuchanie.

    BTW. Skąd wiesz że nie ma go na liście świadków? Z jego postu to wcale
    nie wynika, a zakładam że nie widziałeś aktu oskarżenia.

    --
    Sonn