  • 1. Data: 2005-09-17 13:29:48
    Temat: Sprawa NIP a brak płatnika
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Już od prawie roku walczę z II Urzędem Skarbowym w Gdańsku (zresztą z
    tego co czytałem w archiwum to nie tylko ja) o przyznanie NIPu w
    sytuacji, kiedy nie jestem nigdzie zatrudniony, ani nie wykonuje żadnej
    pracy na własną rękę (nie jestem podatnikiem). Urzędnicy uparli się, że
    nie mogę dostać NIPu w takiej sytuacji twierdząc, że moje zgłoszenie
    jest niekompletne, ponieważ nie podałem płatnika. Jak sądzę nie mogę
    podać siebie samego jako płatnika bo nie mam NIPu :) Podczas ostatniej
    wizyty w US oparłem się na Ustawie o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników art.5 ust.2 podnosząc, iż moje zgłoszenie jest
    kompletne w świetle tego przepisu. Urzędniczka broniła się twierdząc, że
    zgodnie z Ordynacją Podatkową nie jestem podatnikiem, więc nie mogę
    wystąpić o NIP. Ponieważ w Ustawie o zasadach ewidencji.... art.2 jest
    wyraźnie napisane, że numery NIP otrzymują podatnicy, za to *nie
    znalazłem nigdzie wzmianki, że jedynie podatnicy są uprawnieni do
    otrzymania NIP* - czy to ma jakikolwiek sens? :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 2. Data: 2005-09-17 23:57:53
    Temat: Re: Sprawa NIP a brak płatnika
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    buraxta wrote:
> [...]
    > znalazłem nigdzie wzmianki, że jedynie podatnicy są uprawnieni do
    > otrzymania NIP* - czy to ma jakikolwiek sens? :)

    Artykuł 8, zdaje się, precyzyje, że on NIP występuje się poprzez pracodawcę.
    I jak się urzędnicy uparli to ich nie przekonasz bo mają rację.

    Jedyny sposób do uzyskania NIPu do swojej kolekcji numerków urzędowych
    to jest uzyskanie dochodu podlegającego opodatkowaniu i konieczność
    zapłącenia podatku

    Zarób coś na giełdzie, zarób coś za granicą na wakacjach, sprzedaj coś
    od czego musisz zapłacić podatek (uwaga! jak sprzedałeś, to się US
    zapyta za co kupiłeś, skoro nie masz dochodów. Za to jest 75% podatku).
    Wykombinuj coś i w kwietniu razem z zeznaniem rocznym złóż NIP-3.
    Zatrudnij się do roznoszenia ulotek na umowę zlecenie...

    Tylko po cholerę ci ten NIP skoro do niczego nie jest ci potrzebny?

  • 3. Data: 2005-09-18 15:18:07
    Od: buraxta <b...@g...com>

    witek wrote:
    > Artykuł 8, zdaje się, precyzyje, że on NIP występuje się poprzez
    > pracodawcę.

    Akurat o NIP występuje podatnik a nie płatnik.

    > Tylko po cholerę ci ten NIP skoro do niczego nie jest ci potrzebny?

    Sęk w tym, że był mi potrzebny, żeby inwestować w SFI w mBanku. Teraz,
    po roku, już mi się odechciało, ale sprawę ciągnę dalej :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\