    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spotkanie samochodu zrowerzystą naprzejściu dla pieszych
    Date: Thu, 18 May 2006 00:59:23 +0200
    <e3sgus$1eq$1@n66.ultimo.pl> <w...@4...net>
    <s...@9...acn.waw.pl>
    <e3vv8a$pdh$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <e49rj4$kic$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <e4cvij$qjl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <e4fbnq$3bh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <446b96e6$1@news.home.net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tym bardziej.

    > W praktyce sprawdza się to nienajgorzej, póki ktoś władzy nie podpadnie,
    > bo wtedy po paru minutach jazdy za delikwentem "tajny funkcjonariusz" ma
    > na kamerze nagrane tyle drobnych wykroczeń, że limit punktów się
    > skończy... I władza ma "haka".

    No ale społeczeństwo się uczy totalnego olewania przepisów na drodze, a
    potem przenosi to na resztę życia.

    Poza tym prawo nie powinno działać na zasadzie że złapać jednego
    winnego i dowalić mu tak żeby inni mieli nauczkę, tylko na tym, żeby
    człowiek łamiąc przepisy mógł z dużym prawdopodobieństwem spodziewać się
    kary, choćby łagodnej.

    Oczywiście - skupić się przede wszystkim na tych którzy stwarzają
    największe zagrożenie, ale nie tylko na tych.

    [...]
    > Łapią, nie łapią - gorzej, jak ktoś zignoruje taki znak przed jakiś
    > trudnym zakrętem, np. takim który wygląda na łagodny, a potem się
    > zacieśnia.

    Właśnie to mam na myśli. Człowiek tyle się napatrzy głupich znaków
    takich jak ten, czy ostrzeżenia o ostrym zakręcie przed zakrętem który
    jest łagodny jak niemowle, że jego wrażliwość na znaki poważnie się stępia.

    p. m.