  • Date: Wed, 17 May 2006 23:34:21 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spotkanie samochodu zrowerzystą naprzejściu dla pieszych
    <e3sgus$1eq$1@n66.ultimo.pl> <w...@4...net>
    <s...@9...acn.waw.pl>
    <e3vv8a$pdh$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <e49rj4$kic$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <e4cvij$qjl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <e4fbnq$3bh$1@nemesis.news.tpi.pl>

    mvoicem wrote:

    > tylko 90%? Ja stawiam na 99%.

    Tym bardziej.

    > ale w końcu może trzeba. Bo na naszych drogach jest zupełnie
    > rozminięcie się prawa z praktyką. Przepisy się zaostrzają, kierowcom to
    > nie przeszkadza bo i tak olewają przepisy, Policja olewa łamanie
    > przepisów i łapie tylko co grubsze przypadki żeby nie było że nic nie
    > robią.

    W praktyce sprawdza się to nienajgorzej, póki ktoś władzy nie podpadnie,
    bo wtedy po paru minutach jazdy za delikwentem "tajny funkcjonariusz" ma
    na kamerze nagrane tyle drobnych wykroczeń, że limit punktów się
    skończy... I władza ma "haka".

    > Przykład: jest droga która była remontowana. Postawiono ograniczenie
    > do 30/h. Remont drogi skończył się prawie rok temu, znak został.

    Należy zgłosić taki bezsensowny znak do zarządcy drogi.

    > Wszyscy jeżdżą tam nie mniej niż 70. Moja Mama zaczepiła kiedyś
    > jakiegoś policjanta na tej drodze i sie zapytała co z tym znakiem.
    > Człowiek był totalnie zaskoczony w czym problem, bo przecież "oni tam
    > nie łapią".

    Łapią, nie łapią - gorzej, jak ktoś zignoruje taki znak przed jakiś
    trudnym zakrętem, np. takim który wygląda na łagodny, a potem się zacieśnia.

    Dlatego ja na wszelki wypadek nie patrzę na oficjalne ograniczenia tylko
    na zakrętach jadę tak, jak wzrok sięga, czyli często poniżej limitu ;->