  • Date: Fri, 12 May 2006 11:40:26 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych

    scream wrote:

    > Nie jestem półślepy. Po prostu jak widze jadący samochód, to wiem czego sie
    > mam spodziewać. Wiem, że napewno nie skręci nagle w niewidoczną ulice, albo
    > nie rozpłynie sie w powietrzu. Mało prawdopodobne też jest że nagle sie

    ROTFL

    Niewidoczne ulice, rozpływanie się w powietrzu...

    Jeśli nie masz kłopotów ze wzrokiem, to musisz być pod wpływem jakiejś
    niezbyt legalnej substancji.

    > zatrzyma, albo że nie zatrzyma sie na czerwonym świetle. Więc mogę jechać.

    Tak samo, jak w przypadku samochodu.

    > W przypadku rowerzysty jego zachowanie jest wielką niewiadomą, a ocena
    > prędkości tak małego obiektu z dużej odległości (~100-150m) jest
    > trudniejsza niż w przypadku samochodu. Do tego dochodzą inne czynniki, jak

    Czyli masz problem ze wzrokiem?

    > np. przechodzący ludzie (mogą go wyhamować), chodnik nachylony ku jezdni
    > (co z tego że ocenie jego prędkość, jak on może przed górką zacząć szybciej
    > pedałować i na jezdni nie będzie miał 30 km/h tylko już 45 km/h), etc.

    A co cie obchodzi, ile on będzie km/h jechał po dotarciu do jezdni?
    Istotny jest szacunkowy czas dotarcia do jezdni. Jeśli masz z tym
    problem - w ogóle nie powinieneś siadać za kierownicą.

    > Naprawde trudno to pojąć?

    Napradę trudno pojąć, dlaczego ludzie tacy, jak ty, w ogóle są
    dopuszczani w pobliże kierownic pojazdów mechanicznych.