  • Date: Thu, 11 May 2006 01:37:50 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych

    Marcin Żyła wrote:

    > Nie ma podstawy, po

    A widzisz.

    > prostu moge przemieścć się szybciej, sprawniej w
    > ulice poprzeczną.

    A on może szybciej i sprawniej przemieścić się w korku. Remis.

    > Czy mówie że uszkadzam? Zauważ, ze rowerzysta znalazł się przedemną po
    > naruszeniu Art 33.4.1 PoRD

    Primo: ominięcie (jezdnią) "kolejki" pojadów stojących przed czerwonym z
    tym konkretnym przepisem nie ma nic wspólnego.

    Secundo: nawet, gdyby wcześniej naruszył jakiś przepis, nie ma to
    najmniejszego znaczenia. Mógł nawet zwiać z więzienia lub być samym
    Osamą bin Ladenem - masz psi obowiązek wyprzedzić go w odległości
    minimum jednego metra.

    > Gdyby nie przejechał obok kolumny, problemu by nie było.

    Gdyby babcia miała koła, byłaby dyliżansem.

    [ciach]

    > Jedzie misiek i ma on takie magiczne zrywy - 30m szybko później... .. ..
    > .. .. . schodzi do 5 i znów 30 szybko. Przepraszam, ale w takim wypadku
    > jak mam traktować gościa?

    Zapoznaj się z PoRD i przepisami 'towarzyszącymi'. One dadzą ci
    odpowiedź na to pytanie.

    > Że wyprzedza mnie po prawej? Ze chce coś

    Jedzie maksymalnie 30km/h i wyprzedza ciebie? Kierujesz ciągnikiem
    rolniczym, czy może po prostu jest tkai korek, że jedziesz maksymalnie
    20km/h?