    From: Pawel <pzkw_panther@[nospam]gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka cywilna raz jeszcze
    Date: Thu, 20 Mar 2003 22:39:33 +0000 (UTC)

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> wrote in
    news:b5d3p9$21n$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Oczywiscie i calkiem slusznie. Czasem naprawde zastanawiam sie, jak
    > ludzie z profesorskimi tytulami moga takie brednie wypisywac. Ta
    > uchwala faktycznie odbila sie szerokim echem, ale zdarzaja sie i inne,
    > moze mniej fundamentalne, które poziomem wcale tej nie przewyzszaja a
    > wrecz obrazaja elementarna logike.
    >
    > Co gorsza TK tez ostatnio spadl pod stól, ze swoim wyrokiem w sprawie
    > platnego parkowania na czele. Tu wszyscy trabia o potrzebie naprawy RP
    > a sam TK który winien stac na strazy konstytucji orzeka, ze jeszcze
> [...]

    Jakos blizej sie nie zainteresowalem tematem tych oplat,zreszta przyznam sie ze
    heh wszelkie orzeczenia TK od zawsze mi sprawialy spore klopoty jesli chodzi o ich
    zrozumienie.Sporo tam teorii a ja raczej nadaje sie na inzyniera co dlubie w
    przepisach niz skacze po chmurach prawniczej abstrakcji.
    Ale jesli chodzi o najbardziej widowiskowy kwiatek to kiedys bylo takie orzeczenie
    oddzialu zamiejscowego NSA w Gdansku z pierwszej polowy lat 90-tych ktory probowal
    rozwiklac kwestie oplaty skarbowej od umowy leasingu.Sedziowie wpadli na
    nastepujacy pomysl:no skoro leasing jest umowa nienazwana i zawiera w sobie
    elementy roznych umow nazwanych (najem,dzierzawa)w tym takich od ktorych jest
    pobierana oplata skarbowa wiec wynika z tego (logicznie?) ze od umowy leasingu
    trza oplate pobrac rowniez.Dziwne sa zakrety intelektualne ludzi siedzacych na
    najwyzszych sedziowskich krzeslach.