    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka cywilna raz jeszcze
    Date: Thu, 20 Mar 2003 14:38:06 +0100

    Znowu podpadne Tristanowi... ale trodno...

    Użytkownik "Tristan Alder"

    > Nie.

    To niejest takie proste. Wspolnicy s.c. odpowiadaja calym majatkiem za
    zobowiazania spolki.
    Sam Pan napisal, ze rozliczenia pomiedzy wspolnikami to nie zmartwienie
    wierzyciela...

    > Tak.

    Gdy podpisywal Pan aneks do umowy spolki powinno byc policzone
    jaki jest majatek wspolny.
    Jest jescze jedna sprawa. czy aby na pewno jest ciaglosc prawna spolki ?

    > To niedobrze.

    > Więcej! Zadłużenie może nie być dzielone w ogóle.

    Eee tam.

    zadluzenie to jedna sprawa a stratt i dochody to druga.
    zadluzenie spolki splacabe jest z jej przychodow.

    > To znaczy jeśli
    > spólka jest winna Tristanowi 1000zł to nie znaczy, że Tristan Was
    > ściga po 500zł od łebka ani po 200zł i 800zł, ale Tristan może przyjść
    > do Ciebie i zarządać 1000zł zobowiązania, a Twoje rozliczenia ze
    > wspólniczką są Waszą sprawą.

    No wlasnie...ale to sa ZOBOWIAZANIA za ktore wspolnicy odpowiadaja
    solidarnie.
    natomiast potem po splaceniu jest mniejszy dochod badz strata.

    A te dzieli sie na wspolnikow zgodnie z umowa spolki.

    Boguslaw