eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpołeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała roznica zdan] › Re: Społeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała roznica zdan]
    From: "pretero" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Społeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała
    roznica zdan]
    Date: Fri, 13 Jun 2003 19:36:54 +0200
    Sender: p...@o...pl@pv66.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pretero
    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bcbpqd$bb2$1@news.supermedia.pl...

    > Tak niestety jest mój Panie. Czy mając rodzinę będziesz ryzykować dla
    > społeczeństawa jeśli nie możesz liczyć na ochronę z jego strony i w jego
    > imnieni powołanych do tego służb???

    Może właśnie SPOŁECZEŃSTWO to MY ?
    Może właśnie powinniśmy na powrót się zorganizować ?
    Zbudowac prawdziwe podwaliny samorządności. Policja powinna byc na usługach
    obywateli tak jak agencje ochrony chronią mienie.
    Tylko Policja o tym zapomniała. Prokuratorzy i sędziowie też zapomnieli do
    czego zostali powołani. Może czas im to przypomnieć ?

    Lecz problem leży również po stronie etycznej. Normy etyczne gdzieś się
    zapodziały. Nie ma poszanowania człowieka jako jednostki i dóbr jego.
    Nie mówimy o człowieku ale o społeczeństwie, o masie ...... . Sam czasami
    się na tym łapię. Ale jeżeli Ty i ja (i może jeszcze nasi znajomi) za to nie
    wieźmiemy to ONI ( społeczeństwo) tego nie zrobi. Zastanawiam się na razie
    jak się do tego zabrać aby być skutecznym.

    Może ktoś ma jakiś pomysł ?