    From: "Duero" <d...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółdzielnia mieszkaniowa nagina prawo?
    Date: Thu, 3 Nov 2005 10:48:37 +0100

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1uz0h3yfnvshs$.dlg@onet.pl...
    > No i tez dobrze - za opłaty odpowiadają wspólnie i solidarnie wszystkie
    > pełnoletnie osoby zamieszkujące pod danym adresem.

    A z jakiej racji? Gdzie jest takie prawo? Skąd ja mam wiedzieć, że ojciec
    nie płacił? W jaki sposób mam się zaznajomić z umową, której nie widziałem w
    życiu na oczy? przecież nie miałem żadnego wpływu na to, że ojciec podpisał
    akurat umowę z tą, a nie inną spółdzielnią. Jakaś paranoja... Dlaczego ja
    mam ponosić koszty odsetek, nie mając kompletnie wpływu na terminowość tego
    typu wpłat???
    Moje zobowiązania reguluję terminowo. Nie mogę kontrolować zobowiązań
    ojca... (nawet by mi nie pozwolił:)

    > Na kopercie było 4 adresatów??? LOL

    Tak, na kopercie było 4 adresatów.

    > Zamieszkują te dzieci z nim? Są pełnoletnie? Więc odpowiadają solidarnie
    > za
    > płatności.

    Tak, są pełnoletnie, są razem z nim zameldowane. W jakim prawie zawarta jest
    owa solidarność?

    > To przeczytaj w końcu zapisy z tej umowy i dowiesz się o wspólnej
    > odpowiedzialności.

    Nie ma takiej możliwości. To nie ja podpisywałem umowę. Nie mam do niej
    dostępu.

    > Należy spłacić swój dług (wasz wspólny).

    Jaki wspólny? Nie miałem kompletnie wpływu na powstanie tego długu...
    Coś tu nie gra.

    D.