  • 1. Data: 2008-02-02 22:40:30
    Temat: Spółdzielnia Mieszkaniowa a rozliczenie wody
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam wodomierze i na podstawie ich wskazań rozliczam się ze SM.
    Tymczasem otrzymałem pismo:
    "SM uprzejmie informuje, ze w wyniku porownania
    odczytow wodomierzy glownych znajdujacych sie w blokach z rozliczeniem
    indywidualnym wodomierzy znajdujacych sie w panstwa mieszkaniach i
    obciazeniami ryczaltowymi mieszkan nieposiadajacych wodomierzy NIEDOBOR Z
    TYTULU ZUZYCIA ZIMNEJ WODY za rok 2007 wynosi: 9.82 zl na osobe t.j. w
    Panstwa przypadku kwota: 29.46 zl
    /decyzja zarzadu z dn. 19.12.2007r./ Wyzej wymieniona kwote nalezy doplacic
    przy oplacie czynszu za miesiac II/2008r.
    zarzad SM".

    Czy to nie bezprawie ? Czy niedoszacowanie ryczałtu albo niesprawna
    instalacja poza moim mieszkaniem powinna mnie interesować ? To przecież
    problem SM.
    Co wogóle się dzieje, jeśli nie jestem członkiem SM, tylko mam mieszkanie
    własnościowe na jej obszarze (tzn. kupiłem mieszkanie własnościowe ale nie
    zostałem członkiem SM).

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-02-03 01:05:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Czy to nie bezprawie ? Czy niedoszacowanie ryczałtu albo niesprawna
    > instalacja poza moim mieszkaniem powinna mnie interesować ? To przecież

    A spółdzielnia to przepraszam kto jak nie ty?

  • 3. Data: 2008-02-03 01:27:17
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    > A spółdzielnia to przepraszam kto jak nie ty?

    Nie jestem członkiem spółdzielni. Kupiłem mieszkanie własnościowe ale nie
    zostałem jej członkiem.
    Dlatego np. omijają mnie przychody związane z wynajmowaniem przez SM lokali
    (szłonkowie SM dostają z tego tytułu rabaty corocznie).
    Poza tym, czemu mam odpowiadać za to, że ktoś z Zarządu lub inna osoba
    zatrudniana przeze mnie (pensja bierze się z czynszu a nie z powietrza) się
    pomyliła ?
    Dla mnie rozliczenie kończy się na moim liczniku bo taką mam umowę ze
    spółdzielnią. To że SM nie potrafi "upilnować" wody to jej problem i ktoś
    powinien za to odpowiedzieć, ale na 100% nie ja !

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-02-03 01:47:11
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Piotrek pisze:
    > To że SM nie potrafi "upilnować" wody to jej problem i
    > ktoś powinien za to odpowiedzieć, ale na 100% nie ja !

    Skoro odpowiedź już znasz, to po co pytasz na grupie?

    > Piotrek

    Pozdrawiam, argothiel

  • 5. Data: 2008-02-03 01:54:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Pisałem już o tym na tym forum kilkukrotnie. Ze dwa lata temu ostatni raz,
    więc napiszę jeszcze raz krótko. Po głębszą analizę odsyłam do archiwum.

    Nie ma na to silnych i suma wodomierzy cząstkowych nigdy się nie będzie
    zgadzać z sumą wodomierza biorczego. Różnice nie są wielkie, ale są i nie
    wynikają z wadliwości instalacji, tylko z faktu, że te urządzenia mają
    pewne ograniczenia fizyczne. Jeśli w każdym mieszkaniu będzie przeciekać
    trochę spłuczka lub kran i woda będzie kapać, to żaden z wodomierzy
    cząstkowych nie wykaże tego zużycia. Ale dla wodomierza głównego będzie to
    mniej więcej tyle, co odkręcenie jednego kranu i on to będzie mierzył.
    Wystarczy poczytać parametry wodomierzy. One są legalizowane dla jakiś tam
    wydatków.

    Najlepiej to było widać wówczas, gdy montowano te wodomierze. Początkowo
    montowano je dobrowolnie i zawsze się okazywało, że montujący zyskiwał.
    Tylko tym, którzy nie montowali wzrastało zużycie wody. Wzrastało, bo
    właśnie te ubytki rozkładano na nich równomiernie. Ale jak się wszyscy w
    budynku zaopatrywali w wodomierze, to się okazywało, że trzeba dopłacić, bo
    się sumy nie zgadzają. I czar pryskał.

    Oczywiście nie można wykluczyć również tego, że ktoś ma wadliwy wodomierz
    albo po prostu kombinuje w jaki sposób i kradnie wodę. no ale to też musi
    pokryć spółdzielnia.

    Problem na tym polega, że umowy o dostawę wody ma spółdzielnia, a nie
    lokatorzy. Wiążący jest zatem wodomierz główny. Spółdzielnia to musi
    wyrównać i jedyną kwestia pozostaje podział różnicy pomiędzy lokatorów.
    Można proporcjonalnie na osobę. Można proporcjonalnie do zużycia wody.
    Różnice pewnie będą niewielkie, więc najprościej podzielić na osobę. Jeśli
    nie zgodzicie się na to, to spółdzielnia pokryje to z innych pieniędzy, ale
    przecież również pochodzących od Was, bo siły na to nie ma.

  • 6. Data: 2008-02-03 19:34:44
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie zgodzicie się na to, to spółdzielnia pokryje to z innych pieniędzy,
    > ale przecież również pochodzących od Was, bo siły na to nie ma.

    Więc niech SM przeniesie rozliczanie wody na mieszkańców (jak prąd) - bo
    czemu nie ?
    Poza tym wiele wskazuje że dopłata jest gigantyczna - z info z osiedlowej
    grupy dyskusyjnej wynika, że prawie 10zł/osobę
    IMO spółdzielnia powinna takie "straty" uwzględniać w stawkach czynszowych,
    w przeciwnym razie wygląda to na próbę ukrycia własnej
    niegospodarności...(nieważne czy tak jest w rzeczywistości czy nie)

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-02-03 20:16:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Więc niech SM przeniesie rozliczanie wody na mieszkańców (jak prąd) - bo
    > czemu nie ?

    Wyszło by drożej, bo każdy by płacił opłatę stałą, która tak rozkłada sie
    na wiele osób.

> [...]
    > czynszowych, w przeciwnym razie wygląda to na próbę ukrycia własnej
    > niegospodarności...(nieważne czy tak jest w rzeczywistości czy nie)

    A co to za różnica? Przecież i tak zapłącą to mieszkańcy. Jedyną kwestią
    dyskusyjną pozostaje sposób podziału niedoboru.

  • 8. Data: 2008-02-03 22:41:20
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    > A co to za różnica? Przecież i tak zapłącą to mieszkańcy. Jedyną kwestią
    > dyskusyjną pozostaje sposób podziału niedoboru.

    A może powinien tez co zawinił - z własnej pensji lub ubezpieczenia ?

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-02-03 22:45:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > wiadomości news:fo57qq$jo8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > A może powinien tez co zawinił - z własnej pensji lub ubezpieczenia ?

    jak go znajdziecie to czemu nie

  • 10. Data: 2008-02-04 00:36:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:fo57qq$jo8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A może powinien tez co zawinił - z własnej pensji lub ubezpieczenia ?

    Po pierwsze pod warunkiem, że to celowe działanie. Po drugie tylko o ile
    uda się go ustalić.