    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spol. mieszkaniowa i ich bezkarnosc
    Date: Thu, 27 Mar 2003 13:26:58 +0100

    Użytkownik "Witold Mikiciuk" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.GSO.4.30.0303271139450.1808-100000@boromir
    On Thu, 27 Mar 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Jak ?!?!?
    > Stajesz się członkiem spółdzielni i *z góry* zrzekasz się członkowstwa
    > po 2 dniach bycia owym członkiem ?
    > Przytocz zapis, poczytamy...
    "par. 10. XXX XXX oswiadcza, ze skutecznie wypowiada czlonkowstwo w SBM
    Kabaty-Matecznik z siedziba w Warszawie, z dniem podpisania tegoz
    dokumentu [aktu notarialnego] i jednoczesnie rezygnuje z zachowania okresu
    wypowiedzenia czlonkowstwa."

    Dodam ze czlonkiem zostaje sie oficjalnie w momencie wreczenia przed aktem
    karty czlonkowskiej (na 10 minut przed podpisaniem).
    Wiem ze jest to idiotyzm ale wiemy dlaczego - prezesi nie chca mies zadnych
    czlonkow bo jeszcze Ci mogli by o cos pytac/miec jakies prawa.

    no dobra, ale co i jak rególują pozostałe paragrafy może coś bliżej. Może to
    jeden z zapisów niedopuszczalnych w takiej umowie.

    Macie też prawo do wglądu w uchwały zarządu i rady nadzorczej Spółdzielnia
    to jednostka o statusie publicznym.

    Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 20 czerwca 2002 r. sgn. II
    SAB 113/02

    > Prosze o sugestie gdzie mozna takie zachowanie zglosic aby > ukrocic
    poczyanania tych panow?
    niestety tylko Sąd lub jakiś związek rewizyjny spółdzielczości w którym
    spółdzielnia jest zrzeszona. ten ostatni ma małą skuteczność.