  • 11. Data: 2009-05-18 09:47:27
    Temat: Re: Specjalizowana przeglądarka internetowa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 18:09:00 +0200, Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz
    napisał(a):

    > jest strona w sieci, wyświetla jakieś dane, codziennie aktualizowane -
    > załóżmy że są to kursy walut. Jeśli napiszę specjalną przeglądarkę do
    > tej strony, która będzie wyświetlać np. tylko kurs franka i pomijać
    > wszystko inne (w tym reklamy, co pewnie najistotniejsze) to czy muszę
    > mieć zgodę właściciela strony? A może wystarczy podać źródło, jak to
    > robi np. google news?

    Chyba nie bardzo wiesz o co pytasz.

    Na *napisanie* takiej "przeglądarki" nie musisz mieć żadnej zgody. Ale
    chciałeś zapewne wiedzieć czy musisz mieć mieć zgodę na jej używanie,
    jej rozpowszechnianie albo może rozpowszechnianie uzyskanych za jej
    pomocą danych.....

    Sprecyzuj pytanie.

  • 12. Data: 2009-05-18 14:03:15
    Od: "Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl>

    jureq pisze:

> [...]
    > chciałeś zapewne wiedzieć czy musisz mieć mieć zgodę na jej używanie,
    > jej rozpowszechnianie albo może rozpowszechnianie uzyskanych za jej

    Chodzi mi o rozpowszechnianie samego programu, nie danych przez nią
    uzyskanych. Tak jak w tym przykładzie: chciałbym napisać i
    rozpowszechniać program, który będzie wyświetlał kursy walut pobrane na
    przykład ze strony NBP czy onet.

    --
    Grych

  • 13. Data: 2009-05-18 14:04:43
    Od: "Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > i nie jest to przeglądarka tylko specjalizowany program, prawda?
    Zdecydowanie. Niemniej, jest to nadal przeglądarka - chyba że jest jakaś
    definicja przeglądarki, której nie znam..
    Anyway, mówimy o specjalizowanym programie.

    --
    Grych

  • 14. Data: 2009-05-18 14:26:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Zdecydowanie. Niemniej, jest to nadal przeglądarka - chyba że jest jakaś
    > definicja przeglądarki, której nie znam..
    > Anyway, mówimy o specjalizowanym programie.

    Przeglądarkę traktowałbym bardziej swobodnie - może wizualizować dowolne
    strony. A takim specjalizowanym programem jest np. GaduGadu - ewidentnie
    posługujące się protokołem http czy https, ale robiącą coś innego.

    M.