  • 11. Data: 2019-01-31 10:22:58
    Temat: Re: Spamerstwo jest legalne orzekł Sąd Okręgowy
    Od: p...@g...com

    -- PS. Czy wzywam do hejtu??

    czy ja wiem ? w spoleczenstwie utrwalil juz sie chyba poglad ze debilem moze byc
    kazdy nawet sedzia :-)

  • 12. Data: 2019-01-31 10:52:26
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > ..... wykonywanie
    > przez pracowników pozwanej połączeń na losowo wybrane numery abonentów
    > bez ich zgody w celu ustalenia, czy wyrażają oni zgodę na kontakt
    > telefoniczny w celu marketingu bezpośredniego. Dopiero po wyrażeniu
    > zgody strona prowadzi w stosunku do abonentów czynności polegające na
    > marketingu bezpośrednim" - czytamy w uzasadnieniu wyroku. [...]""

    Bzdura za bzdurą.
    Prywatnie jak 3 razy zadzwoni to stalking, a użędowo to nie?
    Po wyrażeniu zgody to są już negocjacje, a reklama jest wcześniej.
    Aczkolwiek nie znam wymienionego paragrafu: może on dotyczy tszymania psa na
    smyczy?
    Wtedy tekst miałby sens.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 13. Data: 2019-01-31 12:23:47
    Od: z <...@...pl>

    > Brak logiki. Przecież nie masz danych a jedynie nr telefonu. To do czego
    > porównasz ewentualnie uzyskane dane osobowe? Zakładając że je uzyskasz,
    > bo ci nie wolno ich uzyskiwać bez zgody :)

    Jak głosi RODO numer telefonu może ktoś kiedyś skojarzyć z inną daną i
    na tej podstawie zidentyfikować człowieka.
    Wiec... Można firmę ukarać za nie przestrzeganie RODO jak posiada tylko
    numer telefonu.
    A można też ne karać bo można RODO zinterpretować też inaczej.

    Takie to RODO jest :-)

  • 14. Data: 2019-01-31 19:32:58
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <k...@...3mam.net>

    W dniu 2019-01-30 o 21:41, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:
    > https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/
    artykuly/1395012,uzyskanie-zgody-to-nie-telemarketin
    g.html

    > ""[...]Przedsiębiorca skontaktował się bowiem z mężczyzną trzykrotnie.
    > Firma przyznała, że nie dysponowała przed kontaktem zgodą abonenta.

    autor artykułu się wypowiedział:
    https://www.youtube.com/watch?v=5mT-_UI9LKI

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 15. Data: 2019-01-31 23:02:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-01-19 o 23:22, A. Filip pisze:

    > A można odnotować bez przetwarzania danych osobowych? :-)
    > Wiec może _bardzo precyzyjnie_ wskaż co miałby prawo
    > zapisać/zapamiętać/przetworzyć bez naruszenia RODO
    > by nie dzwonić po raz drugi.

    Usuwam numer telefonu z bazy i tyle. Nie przrtwarzam danych osoby,która
    jednoznacznie stwierdziła, ze sobie nie życzy, Co w tym trudngo lub
    naruszającego RODO?

    Jeśli oni faktycznie te numery losują, to żaden problem moim zdaniem
    zrobić czarną listę i po ponownym losowaniu tego numeru "przeskoczyć".
    Nie chce mi się szukać, ale chyba nawet spokojnie by sie znalazła
    podstawa prawna do takiego przetwarzania danych jako zakazów przetwarzania.

  • 16. Data: 2019-02-01 00:10:12
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > Usuwam numer telefonu z bazy i tyle. Nie przrtwarzam danych osoby,która
    > jednoznacznie stwierdziła, ze sobie nie życzy, Co w tym trudngo lub
    > naruszającego RODO?

    Można dodać mumer do blokowanych i spokój.

    --
    animka

  • 17. Data: 2019-02-01 01:20:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Usuwam numer telefonu z bazy i tyle. Nie przrtwarzam danych osoby,która
    > jednoznacznie stwierdziła, ze sobie nie życzy, Co w tym trudngo lub
    > naruszającego RODO?

    Jeśli firma "dość agresywnie" stara się poszerzyć bazę zgód (nawet nie
    jako zwykłą prawną ściemę) to jak usuną raz to szybko będą się starali
    dodać po raz drugi. Źródła "telefonów do spróbowania" raczej będą miały
    duże części wspólne.

> [...]
    > Nie chce mi się szukać, ale chyba nawet spokojnie by sie znalazła
    > podstawa prawna do takiego przetwarzania danych jako zakazów przetwarzania.

    Jak chcesz praktycznie nakazać utrzymywanie takiej bazy "nie próbować po
    raz drugi" (przez kilka+ lat) to nie wystarczy "a ja jestem przekonany".
    .
    Ja chce żebyś miał rację, ja jestem niemal pewny że masz rację ale
    pozbawianie spamerów wykrętów nie jest prostą robotą. Moje
    doświadczenie wskazuje ich dużą praktykę i upór w "rżnięciu głupa".

    IMHO Takie przesyłanie _całej_ oferty w emailu z prośbą o zgodę na
    przesłanie oferty jest wysoką _bezkarną_ bezczelnością robiącą z prawa
    śmiesznego stracha na małe i głupie wróbelki.

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2019-02-01 12:30:00
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Jeśli oni faktycznie te numery losują, to żaden problem moim zdaniem

    Taaa.. losują. I za każdym razem w różnych centrach wiedzą z jakiego
    miasta jestem. Albo wydaje im się, że wiedzą, bo zapraszają mnie na
    prezentacje na drugim końcu Polski, ale zawsze do tej samej
    miejscowości. Ba! Nawet często zapominają podać nazwy tej miejscowości,
    tylko mówią w hotelu takim i takim na ulicy owakiej.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2019-02-01 12:30:46
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-02-01 o 00:10, Animka pisze:
    > Można dodać mumer do blokowanych i spokój.

    Mam już zablokowanych jakichś 60 numerów i wciąż nie mam spokoju.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2019-02-01 15:11:29
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-01 o 13:30, Miroo pisze:

    > Mam już zablokowanych jakichś 60 numerów i wciąż nie mam spokoju.

    Zmień telefon albo pisz czy idź do Urzędu Konsumentów.

    --
    animka