-
Data: 2008-05-15 10:23:16
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Robert Sadłowski" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Robert Sadłowski" napisał w wiadomości
> Jesli zadzwonia po raz drugi (lub wiecej) to dochodzi jeszcze:
> - wywieranie nacisku psychologicznego na zakup towaru o ktorym firma
> doskonale wie ze nie chce kupic (juz wczesniej dzwonili)
> - uciazliwosc
> - chec "?niekorzystnego dla mnie wydania pieniedzy" (firma juz wczesniej
> wiedziala ze produktu nie chce, a mimo to dalej wywiera na mnie uciazliwy
> nacisk psychologiczny, abym sie zlamal i jednak kupil, sugerujac ze
> inaczej dalej beda dzwonic)
> - narazanie mnie na duze straty materialne i moralne (czas, blokowanie
> telefonu, a moze w tym czasie chcial zadzwonic ktos inny z naprawde wazna
> sprawa)
>
A teraz zacytuje skrót powyższej ustawy:
Dz.U.03.153.1503 - Zwalczanie nieuczciwej konkurencji:
Art. 3. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem
lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego
przedsiębiorcy lub klienta.
2. (2) Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w
błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie
pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd
oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów,
pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku,
przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwa lub
zakazana reklama, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie
lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w
szczególności:
1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub
uchybiająca godności człowieka;
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na
jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi;
3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku,
wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci;
4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia
wrażenie neutralnej informacji;
5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub
nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.
6) (skreślony).
2. Przy ocenie reklamy wprowadzającej w błąd należy uwzględnić wszystkie jej
elementy, zwłaszcza dotyczące ilości, jakości, składników, sposobu
wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy lub konserwacji
reklamowanych towarów lub usług, a także zachowania się klienta.
A teraz gdzie nalezy sie zglosic jesli interesy klienta zostaly naruszone:
Odpowiedzialność cywilna
Art. 18. 1. W razie dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca,
którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
1) zaniechania niedozwolonych działań;
2) usunięcia skutków niedozwolonych działań;
3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej
treści i w odpowiedniej formie;
4) naprawienia wyrządzonej szkody, na zasadach ogólnych;
5) wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści, na zasadach ogólnych;
6) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny
związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa
narodowego - jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji był zawiniony.
2. Sąd, na wniosek uprawnionego, może orzec również o wyrobach, ich
opakowaniach, materiałach reklamowych i innych przedmiotach bezpośrednio
związanych z popełnieniem czynu nieuczciwej konkurencji. W szczególności sąd
może orzec ich zniszczenie lub zaliczenie na poczet odszkodowania.
Art. 18a. Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń lub informacji umieszczanych
na towarach albo ich opakowaniach lub wypowiedzi zawartych w reklamie
spoczywa na osobie, której zarzuca się czyn nieuczciwej konkurencji związany
z wprowadzeniem w błąd.
Art. 19. 1. Z roszczeniami wymienionymi w art. 18 ust. 1 pkt 1-3 i 6 mogą
wystąpić:
1) (skreślony);
2) krajowa lub regionalna organizacja, której celem statutowym jest
ochrona interesów przedsiębiorców;
3) (10) (uchylony);
4) (skreślony).
2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do czynów nieuczciwej konkurencji
określonych w art. 5-7, art. 11, art. 14 i art. 15a.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.08 10:45 gargamel
- 15.05.08 10:52 Liwiusz
- 15.05.08 11:56 s...@o...pl
- 15.05.08 12:54 PiotRek
- 15.05.08 12:55 Piotr [trzykoty]
- 15.05.08 13:48 PiotRek
- 15.05.08 17:25 grim
- 15.05.08 20:22 r...@w...pl
- 15.05.08 21:57 Piotr [trzykoty]
- 15.05.08 21:58 Rafał \"SP\" Gil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śledztwo bodnatury "jak wyrok"? ["likwidator" Polskiego Radia donosi]
- prawo jazdy z Nepalu
- Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- Niemcy: "Alles fuer Deutschland" jest zakazane (dla AfD - nieprawomocna grzywna)
- Ustawy o rejestracji obcych agentów (wpływu): fuj Gruzja/Rosja v. cacy USA
- Prowadzenie działalności za kogoś - to legalne?
- nieletni na plaży naturystów
- Afera II LO w Nowym Sączu wypracowanie
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Koniec bezkarności?
- chatGPT prawem się zasłania
- sedzia Szmydt
- policja pomaga
Najnowsze wątki
- 2024-05-16 Śledztwo bodnatury "jak wyrok"? ["likwidator" Polskiego Radia donosi]
- 2024-05-16 prawo jazdy z Nepalu
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Niemcy: "Alles fuer Deutschland" jest zakazane (dla AfD - nieprawomocna grzywna)
- 2024-05-14 Ustawy o rejestracji obcych agentów (wpływu): fuj Gruzja/Rosja v. cacy USA
- 2024-05-14 Prowadzenie działalności za kogoś - to legalne?
- 2024-05-14 nieletni na plaży naturystów
- 2024-05-12 Afera II LO w Nowym Sączu wypracowanie
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Koniec bezkarności?
- 2024-05-10 chatGPT prawem się zasłania
- 2024-05-09 sedzia Szmydt
- 2024-05-09 policja pomaga