    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek i jak to bywa problem
    Date: Tue, 16 Apr 2013 13:50:37 -0500

    Kris wrote:

    > Jeden z dzieci siostry2

    > Rodzeństwo to bracia, wnuki siostry2(od jednej córki siostry2)

    > Pełnoletni. Maja już swoje dzieci.

    > Trochę mnie naprowadziles. Tu by pasowało aby siostra2 została spadkobiercą i potem
    jak piszesz darowizny.

    no wlasnie cos w ten desen.

    ci ktorzy nie maja dzieci maja sprawe prosta. odrzucaja spadek.
    wg mnie dwie wnuczki brata2 moga na rozprawie po prostu spadek odrzucic.
    Nie maja dzieci, ani innego rodzenstwa wiec ich czesc wrocilaby do
    podzialu pomiedzy pozostalych.

    Ktos widzi jakis przeciw?

    brat1 poprzez opiekuna tez moglby spadek odrzucic. ta czesc dostalyby
    jego dzieci, ktorzy tez musiliby spadek odrzucic o ile nie maja dzieci.
    jak ktorys z nich ma niepelnoletnie dziecko to brat1 spadek musialby
    przyjac.
    niepelnoletnie dziecko moze odrzucic spadek tylko za zgoda sadu
    rodzinnego a ten .... sie nie zgodzi.
    no ewentualnie, zeby nie wplatywac tyle osob brat1 spadek przyjmuje.

    siostra1 musi spadek przyjac bo odrzucanie skonczyloby sie na
    niepelnoletniej wnuczce.

    siostra2 to oczywiste ze spadek przyjmuje.

    w efekcie mamy na placu boju siostra2 jako zainteresowana , siostre1, no
    ewentulanie brat1.

    siostr1 i brat1 dokonuja wowczas darowizny spadku.
    uwaga: darowizna spadku to cos innego niz darowizna, taka sobie zwykla.

    wtedy calosc jest w rekach siostry2, ta sobie robi z tym co chce
    darowujac poszczegolne skladniki komu chce.

    odrzucenie spadku przez wnuczki brata2, zamiast przyjecia i darowizny
    jest o tyle lepsze ze unika sie raz papierkologi od przyjecia spadku i
    dwa podatku od darowizny.

    to tak bardzo z grubsza.
    szczegoly czy gdzies po drodze nie ma jakiejs pulapki do przemyslenia.