    From: "Matello" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Smieszna ta policja..
    Date: Thu, 31 Mar 2005 21:07:12 +0200

    Użytkownik "t3ch" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns962AD00916EAAmojnickwppl@193.42.231.152...
    > Przy supermarkecie jest uliczka jednokierunkowa ktora pozwala na dojazd do
    > parkingu z ulicy publicznej (glownej) na parking supermarketu. Jak chce
    > sie
    > wyjechac z powrotem na ulice glowna trzeba jechac na okolo.
    (...)

    Jeżeli już przyjąłeś mandat to oznacza to, że przyznałeś się do winy i
    zaakceptowałeś karę. W przypadku gdy policja stwierdzi nałożenie się kilku
    wykroczeń (a tak próbował wam właśnie wmówic) to może nałożyc calkiem sporą
    grzywne, bodajże nawet powyżej 1000 pln ale nie jestem pewien. Wyjaśnienia
    które powyżej opisałeś powinieneś był zachowac dla sądu grodzkiego (czyli
    nie przyjmowac mandatu). Problem w tym, że, jak się ostatnio dowiedziałem, w
    takim przypadku trudno o dowody winy / niewinności więc w sądzie postawiono
    by twoje zeznania przeciwko tym policjanta - nietrudno się domyślic czyje
    okazałyby się bardziej przekonywujące dla Sądu. Niestety taka jest smutna
    prawda. No i pewnie jeszcze dopłaciłbyś do interesu 80 pln kosztów sądowych.
    Nie jestem pewien, ale byc moze przysługuje Ci odwołanie od mandatu w
    terminie 7 dni, ale to już może niech wypowiedzą się lepiej poinformowani
    grupowicze. Niezapłacenie natomiast nie postawi cię przed sądem - sprawa
    pójdzie do komornika, co nie spowoduje większych problemów o ile niczego
    cennego nie posiadasz, nie masz oficjalnych dochodów, albo nie czekasz na
    jakis spory zwrot podatku z pit-u ;-)

    Pozdro,
    MaT