  • 1. Data: 2006-07-21 20:14:40
    Temat: Śmierć właściciela sklepu a pozostawiony towar (przemysłowo-monoplowy)
    Od: "jan kowalski" <e...@w...pl>

    Zmarł ojciec (rak płuc) i nie pozostawił ostatniej woli. Pozostawił jednak
    sklep który chcę otworzyć. Jednak wedle prawa wszystko po nim jest
    przewidziane do spadku i podziału. Rodzeństwo mama jenak nie chce żadnego
    sklepu ani pieniędzy i nie robiło by żadnego problemu gdyby było jakieś
    wyjście przed rozprawą, a ja już otworzyłem działaność i chcę prowadzić to
    dalej - byłem zatrudniony w tym sklepie i właściwie go prowadziłem w czasie
    choroby jakiś prawie rok (działalnośc ojca od 1993r). Czy jest sposób aby
    nie czekać do rozprawy (około 3m-ce) i zacząć sprzedawać ten towar. Spis z
    natury jest zrobiony ale czy mogę ten towar sprzedawać czy wszystko do worka
    i czekać na sąd. Szkoda by to zmarnować a wyprzedać w ciągu dnia się tego
    nie da.

    Dziękuję za wszelkie info

  • 2. Data: 2006-07-22 06:08:49
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 lip o godzinie 22:14, na pl.soc.prawo, jan kowalski napisał(a):

    > Spis z natury jest zrobiony ale czy mogę ten towar sprzedawać

    Mój znajomy miał podobny przypadek. Pod koniec lutego zmarł jego ojciec.
    Kilka dni później zrobił wpis w EDG, GUS, US, ZUS i ... prowadził
    kawiarnię/bar. Sprawa spadkowa odbyła się dopiero w maju. Oczywiście to
    wszystko konsultował z biurem doradztwa podatkowego w którym jego ojciec
    wcześniej "był prowadzony" a obecnie mój znajomy tam "się prowadzi" - oraz
    z prawnikiem.
    Skoro był zrobiony spis z natury, remanent - to sprawa jasna.

    > czy wszystko do worka i czekać na sąd.

    Towary spożywcze chcesz do "worka"? ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 3. Data: 2006-07-22 22:40:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jan kowalski" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    Spadkobiercy nabywają spadek w chwili śmierci spadkodawcy, nie zaś w chwili
    orzeczenia tego przez sąd. Orzeczenie jest rzeczą wtórną i jedynie to prawnie
    potwierdza, ale samego faktu nie zmienia. Jeśli tylko jest zgodność co do
    podziału spadku wśród spadkobierców (by Cię nikt o przywłaszczenie nie ścigał),
    to sprzedawaj to spokojnie. Przecież to są rzeczy określone tylko co do gatunku
    i spisane. W ostateczności odkupisz komuś tę flaszkę, czy dwie :-)