  • 1. Data: 2009-10-22 06:24:28
    Temat: Śmierć osoby prowadzącej działalność gospodarczą
    Od: Another <n...@g...pl>

    Witajcie,
    w wyniku wypadku zginęła osoba prowadząca działalność gospodarczą -
    dostarczanie internetu drogą radiową.
    Jakie są skutki prawne takiej sytuacji? Umowa zawarta była de facto z osobą
    fizyczną, zatem jak rozumiem, jej śmierć powoduje automatyczne wygaśnięcie
    tej umowy?
    Internet póki co działa, ale czy mam np. płacić za kolejny miesiąc? Faktury
    odbierałem raz w roku w siedzibie firmy, nie wiem do kiedy mam
    zafakturowane dotychczasowe korzystanie z internetu.
    W fimie telefon nie jest odbierany, a trudno mi się będzie w najbliższym
    czasie wybrać osobiście do siedziby.

    Pozdrawiam,
    --
    Another

  • 2. Data: 2009-10-22 06:35:57
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zafakturowane dotychczasowe korzystanie z internetu.
    > W fimie telefon nie jest odbierany, a trudno mi się będzie w najbliższym

    Tak raczej zdroworozsadkowo. Krzystasz z internetu - płać.
    Tel nie odbieraja i to rozumiem. Facet zginal, zona ma inne problemy na
    głowie niż odbieranie tel.
    Daj kobiecie (zonie zmarłego) troche czasu na dojscie do siebie.

  • 3. Data: 2009-10-22 07:18:11
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

  • 4. Data: 2009-10-22 08:14:06
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Paź, 08:24, Another <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zafakturowane dotychczasowe korzystanie z internetu.
    > W fimie telefon nie jest odbierany, a trudno mi się będzie w najbliższym

    Czy jest to umowa zlecenie? (To nie pytanie do autora wątku tylko do
    grupowych teoretyków)

    Jeśli tak, to:
    Art. 748.
    W braku odmiennej umowy zlecenie wygasa wskutek śmierci przyjmującego
    zlecenie
    albo wskutek utraty przez niego pełnej zdolności do czynności
    prawnych.
    Art. 749.
    Jeżeli zlecenie wygasło, uważa się je mimo to za istniejące na korzyść
    przyjmującego
    zlecenie aż do chwili, kiedy dowiedział się o wygaśnięciu zlecenia.

  • 5. Data: 2009-10-22 09:32:54
    Od: kuba <p...@o...pl>

    przypadek pisze:

    > Czy jest to umowa zlecenie? (To nie pytanie do autora wątku tylko do
    > grupowych teoretyków)

    Moim zdaniem jest to umowa o świadczenie usług, o tyle o ile mogę się
    oczywiście wypowiedzieć nie widząc jej.

    Do takiej umowy stosujemy odpowiednio przepisy o zleceniu - odpowiednio,
    wiadomo, znaczy: z zachowaniem pewnych odrębności wynikających z różnic
    między charakterem zlecenia a charakterem konkretnej umowy o świadczenie
    usług.

    Ratio legis wygaśnięcia zlecenia wraz ze śmiercią przyjmującego zlecenie
    leży - to jest chyba bezsporne - w stosunku zaufania między stronami
    umowy albo w szczególnych kompetencjach przyjmującego zlecenie
    (podręcznikowy przykład: namalowanie obrazu).

    Pytanie, czy charakter umowy o świadczenie usług internetowych uzasadnia
    zastosowanie do niej cytowanych przez Ciebie przepisów o wygaśnięciu.
    Moim zdaniem nie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 6. Data: 2009-10-22 13:39:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 11:32:54 +0200, kuba napisał(a):

> [...]
    > umowy albo w szczególnych kompetencjach przyjmującego zlecenie
    > (podręcznikowy przykład: namalowanie obrazu).

    W jakim to podręczniku namalowanie obrazu jest umową zlecenia? W tych, o
    których słyszałem zawsze było umową o dzieło.

  • 7. Data: 2009-10-22 16:44:56
    Od: kuba <p...@o...pl>

    jureq pisze:

    > W jakim to podręczniku namalowanie obrazu jest umową zlecenia? W tych, o
    > których słyszałem zawsze było umową o dzieło.

    Faktycznie, musiałem mieć niezłą dziurę w głowie jak to pisałem ;)
    Niemniej jednak, zasadniczego argumentu wypływającego z mojej wypowiedzi
    to nie zmienia.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl