    From: przypadek <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmierć osoby prowadzącej działalność gospodarczą
    Date: Thu, 22 Oct 2009 01:14:06 -0700 (PDT)

    On 22 Paź, 08:24, Another <n...@g...pl> wrote:
    > Witajcie,
    > w wyniku wypadku zginęła osoba prowadząca działalność gospodarczą -
    > dostarczanie internetu drogą radiową.
    > Jakie są skutki prawne takiej sytuacji? Umowa zawarta była de facto z osobą
    > fizyczną, zatem jak rozumiem, jej śmierć powoduje automatyczne wygaśnięcie
    > tej umowy?
    > Internet póki co działa, ale czy mam np. płacić za kolejny miesiąc? Faktury
    > odbierałem raz w roku w siedzibie firmy, nie wiem do kiedy mam
    > zafakturowane dotychczasowe korzystanie z internetu.
> [...]

    Czy jest to umowa zlecenie? (To nie pytanie do autora wątku tylko do
    grupowych teoretyków)

    Jeśli tak, to:
    Art. 748.
    W braku odmiennej umowy zlecenie wygasa wskutek śmierci przyjmującego
    zlecenie
    albo wskutek utraty przez niego pełnej zdolności do czynności
    prawnych.
    Art. 749.
    Jeżeli zlecenie wygasło, uważa się je mimo to za istniejące na korzyść
    przyjmującego
    zlecenie aż do chwili, kiedy dowiedział się o wygaśnięciu zlecenia.