    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Smierc ojca. Prostowanie spraw.
    Date: Mon, 25 Feb 2008 09:51:43 +0100

    Uzytkownik "JG" <f...@n...fake.pl> napisal w wiadomosci
    news:97ibbx9birwo$.1hgt4v7cq3tu9.dlg@40tude.net...

    postepowanie spadkowe to raz

    > mieszkanie bylo na mame trzeba przeprowadzic postepowanie spadkowe? Moze by
    > od razu mnie uczynic wspolwlascicielem, bedzie mniej problemow w
    > przyszlosci i nie trzeba bedzie kwestii mieszkania dalej roztrzasac?

    polowa tego mieszkania juz jest niejako z "urzedu" matki, z pozostalej polowy,
    czyli czesci ojca, dziedziczycie po polowie, czyli niejako z automatu stajesz
    sie wspolwlascicielem w wysokosci 1/4, w spoldzielni tylko okreslacie glownego
    dysponenta mieszkaniem, czyli osobe odpowiedzialna za kontakty ze spoldzielnia
    oplaty itp

    > Mama i tato mieli wspolne konto w banku. Czy teraz polowa pieniedzy bedzie
    > mi przelana na konto? Czy, aby kasa pozostala na mamy koncie, moge sie
    > zrzec w tej pojedynczej kwestii?

    to juz sa ustalenia miedzy wami tak na dobra sprawe i sadowi nic do tego,
    okresla tylko w jakim stopniu i kto dziedziczy majatek w sensie ogolnym

    > Czy jak teraz sie zrzekne spadku po ojcu, to nie bedzie pozniej problemow z
    > dziedziczeniem po mamie?

    podstawowe pytanie to czy masz dzieci, jesli nie to nie ma duzego problemu, nie
    wiem tylko dokladnie czy wtedy wszystko dostaje matka czy nagle do gry wchodzi
    rodzina ojca, musialbys sie tego dowiedziec

    > Jesli na fakturach za prad, gaz, cieplo widnieje ojciec, trzeba to
    > koniecznie zmieniac? Czy moga powstac problemy, przy zalozeniu, ze oplaty
    > beda oplacane?

    najlepiej to zmienic, to sa tylko uowy ze swiadczacymi odowiednie uslugi

    > W ogole najwygodniej moze byloby jakbym sie zrzekl, bo wiele znakow
    > zapytania mi tu sie pojawia. Chyba, ze pomozecie rozwiac niektore z nich,
    > za co wdzieczny z gory dziekuje.

    praktycznie nie ma znakow zapytania, jedyny znak zapytania to mieszkanie, czy
    masz jakies inne mieszkanie oprocz tego, czy nie, jesli masz, to wtedy jedynym
    znakiem zapytania jest podatek od tego ktore otrzymujesz w spadku, jesli nie
    masz innego mieszkania, to luzik, zero podatku