eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŚmieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodził, żeby budżęt ratować › Re: Śmieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodził, żeby budżęt ratować
    Date: Mon, 05 Aug 2013 08:36:52 +0200
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodził, żeby
    budżęt ratować

    W dniu 2013-08-05 07:26, Liwiusz pisze:

    > nie dostrzegasz istoty problemu. Zgodziłbym się, aby płacić posłom nawet
    > i 100 tysięcy miesięcznie. To są grosze. O wiele gorsze w skutkach są
    > ustawy, które uchwalają.
    >
    > Dąż do likwidacji socjału, a w ślad za tym większości podatków, a nie
    > burzysz się o jakieś nieistotne sprawy (chyba że jesteś na ich usługach,
    > to wówczas zrozumiałe).

    Rozpiszę się trochę. Nie do "z", ani tym bardziej do Liwiusza.
    (Liczby biorę z sufitu, nie chce mi się szukać prawdziwych)
    Powiedzmy, że mamy 15mln pracujących i 1mln bezrobotnych. Powiedzmy, że
    z podatków odprowadzanych przez każdego pracującego 5zł miesięcznie
    idzie na zasiłki dla bezrobotnych. Jest tego 75mln/mies.
    Aby to rozdzielić na ten milion bezrobotnych, potrzeba tysiąca
    urzędników. Pensja urzędników = 4mln (w tym ich podatki), koszty
    urzędów: 1mln/mies. Czyli z 75 odchodzi nam 5% na obsługę.
    Przy tych (nienajszczęśliwiej dobranych) liczbach średni zasiłek, to
    70zł/mies. Ale wszak nie wszyscy bezrobotni mają prawo do zasiłku.

    Teraz wariant "B". Likwidujemy zasiłki dla bezrobotnych. Na pniu
    oszczędzamy te 5mln. Przy okazji zwolnieni urzędnicy muszą się wziąć do
    jakiejś roboty. Część z nich zacznie wytwarzać dobra lub świadczyć
    usługi (dotychczas byli bezużyteczni, jedynie "mieszali herbatę"), przez
    co podniesie się jakość życia i PKB. Zniknie pozorne bezrobocie, skoro
    nie będzie zasiłków. Naprawdę bezrobotnych będzie 0.25 miliona, a nie
    milion (/4). Każdy z pracujących będzie miał o 5zł miesięcznie w
    portfelu więcej. Niech to chowa do skarpety, albo na konto, albo wyda na
    dzieci. Powiecie, że to niewiele. Owszem. Ale ryzyko bezrobocia przecież
    też jest niewielkie. Jakieś 6% na 20 lat (przy powyższych liczbach).
    Więc pomnóżmy te 5zł przez 1/0.06/4 * 20 * 12 = 15000. Dodam, że to
    jest wolne od podatku.
    Klauzula pomocnicza w wariancie B: jak ktoś jest długo bezrobotnym i mu
    braknie, to niech pożyczy od szwagra, który też ma, a akurat bezrobocie
    mu nie grozi.
    Przyczynek do wariantu "B": świadomość braku zasiłków skłoni pracujących
    do lepszego przygotowywania się na wypadek nagłego bezrobocia. Przy
    okazji podniesie inteligencję i zdolność planowania.

    Powiecie, że nie każdy potrafi to odłożyć/zainwestować? Cóż - skoro jest
    głupi, to sam sobie tak wybrał i ch. z nim. W zdrowym społeczeństwie
    muszą być ludzie umierający z głodu pod mostem i to w świetle
    reflektorów TVN-u. Po to, aby inni wiedzieli czym grozi bezmózgowie.

    Państwo, to pasożyt. To huba lub wrzód na zdrowym organizmie
    społeczeństwa. Urzędy i urzędnicy, to macki i korzenie tego wrzodu.
    Wyrwać to i wypalić ogniem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.