  • Data: 2013-10-01 18:27:51
    Temat: Re: Smieci
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info>

    > Droga jest tylko ta debilnie zaprojektowana (co to trzeba sortować na
    > "pińćset" frakcji).
    >
    > Jak sortujesz na suche i mokre to kosztuje to tyle co nic,

    Żeby nie kosztowało mnie nic musiałbym mieć dwa zsypy. Inaczej tak jak na
    początku mamy cowieczorne spotkania w windzie (mieszkańców tyle, że przez
    godzinę albo dwie by sobie ciągiem jeździli) i spacery przez pół osiedla
    (prawy but mi się właśnie skończył od opierania o podłogę samochodu to chyba
    z chodzenia oba i to szybciej się skończą) nie mówiąc o czasie (z pół
    godziny zdaje się zejdzie).

    > a sporo surowców da się odzyskać.

    Wystawiałem ostatnio koło śmietnika elektronikę. Zwykle wystarczają 2h by
    sprzęt zapadł się pod ziemię. Ale kiedyś patrzę ... przy moim sprzęcie
    majstruje matka z córką.

    > Wtedy koszty społeczne i materialne są pomijalne.

    Nie no, jasne. Kolega nie widzi problemu z tym noszeniem, ale podaje
    przykład akademika to chyba zsypu na oczy jeszcze nie widział.

    > Natomiast zyski - zwłaszcza społeczne - są IMHO niebagatelne.

    Miałem takiego sąsiada co segregował w domu śmieci. Tylko potem okazało się,
    że jest chory psychicznie i już nie segreguje bo go zabrali na leczenie i
    nie wrócił a mieszkanie zdezynfekowali.

    > Ototo!

    Na indywidualnej, rozległej działce to ja mogę nawet złom segregować, ale
    nie po to, by go za friko oddawać. Z mokrych będę se kompost robił i śmieci
    zostanie tyle co kot napłakał.

    > Oczywiście. Ale sortowanie zmieszanych to IMHO nie miałoby zbyt wielkiego
    > (ekonomicznego) sensu. Dlatego wstępna segregacja w miejscu produkcji
    > śmieci jest niezbędna.

    A tak, niech nalepiają to co tam wymyślono już w fabryce bo nawet
    suchego/mokrego mimo szczerych chęci nie widzę. To jest mniej więcej taki
    sam temat jak Azart z cyfrowymi kanałami. Spółdzielnia twierdzi, że
    analogowy jest najlepszy bo większość odbiorników jest analogowa. Cóż, że od
    lat każdy kupowany tv ma DVB-C. Według niej każdy może sobie antenę w pokoju
    postawić (bo postawienie indywidualnej anteny na dachu kosztowałoby zapewne
    więcej niż cyfrowy Azart dla całego bloku).