  • 1. Data: 2006-05-18 18:34:29
    Temat: Służba wojskowa w Niemczech i Polsce
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Nie wiem na jakiej grupie mogłabym prosić o radę, dlatego zwracam się tutaj
    z prośbą. Może ktoś spokał się z podobną sytuacją.
    Prze 18 laty rodzina wraz z dziećmi wyjechała do Niemiec i przyjeła
    tamtejsze obywatelstwo nie zrzekając się polskiego obywatelstwa. Teraz już
    dorosły syn żeni się w Polsce i chce tu zamieszkać i przy próbie
    zameldowania się dowiedział sie, że w Polsce będzie musiał odbyć służbę
    wojskową, choć już takową odbył w armii niemieckiej.
    Czy jest możliwość uniknięcia powtórnej służby wojskowej?
    Za każdą podpowiedż z góry dziękuję.
    Majka

  • 2. Data: 2006-05-19 00:41:09
    Temat: Re: Służba wojskowa w Niemczech i Polsce
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Majkaa wrote:
> [...]
    > wojskową, choć już takową odbył w armii niemieckiej.
    > Czy jest możliwość uniknięcia powtórnej służby wojskowej?

    Ile ma lat teraz i jakie wykształcenie?
    Do odbywania służby w Niemczech raczej bym się nie przyznawał.

  • 3. Data: 2006-05-19 19:46:00
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-05-19 02:41, witek wrote:

    > Ile ma lat teraz i jakie wykształcenie?
    > Do odbywania służby w Niemczech raczej bym się nie przyznawał.

    Ja bym się przyznał. Art. 141 § 3 kk stwierdza, że nie popełnia
    przestępstwa ten kto jest równocześnie obywatelem innego państwa i
    zamieszkując na jego terytorium pełnił tam służbę wojskową.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 4. Data: 2006-05-20 07:50:44
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:446e207b$1@news.home.net.pl...
    On 2006-05-19 02:41, witek wrote:

> [...]

    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the
    patient from the influences under which he incurred the disorder.
    Tylko, że tu nie rozchodzi się o przyznanie, a o to by po powrocie do
    Polski drugi raz nie iść do wojka . Znalazłam, że od nowej ustawy lipiec
    2005 przyznanie się w ciągu roku jest bez konsekwencji. Ale co zrobić, by
    nie pójść do wojska w Polsce po ponownym zamieszkaniu?

  • 5. Data: 2006-05-25 13:45:16
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Majkaa wrote:
> [...]
    > 2005 przyznanie się w ciągu roku jest bez konsekwencji. Ale co zrobić, by
    > nie pójść do wojska w Polsce po ponownym zamieszkaniu?

    Nie da sie. Dlatego pytalem o wiek i wyksztalcenie.