  • Data: 2009-05-28 18:11:36
    Temat: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Maj, 18:55, Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>
    wrote:
    > maj roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 28. Wielka mądrość na
    > czytelników pl.soc.prawo,pl.hum.polszczyzna spłynęła, gdy tako rzekł(a)
    > e...@g...com:

    > Z tego co mi wiadomo, pieszy uderzony przez poruszający się samochód
    > jest "potrącony". No i jeżeli uderzenie będzie wystarczająco silne, by
    > ten nieszczęsny pieszy zszedł z tego świata, to wtedy to uderzenie ma
    > skutek śmiertelny. Nie widzę w tym nic niewłaściwego, pod warunkiem że
    > to faktycznie dotyczy samochodów i ruchu drogowego. Bo "potrącenie"
    > kogoś ręką ze skutkiem śmiertelnym to rzeczywiście groteska.

    Dla mnie taka sama groteska jest potracenie samochodem ze skutkiem
    smiertelnym. Co by szkodzilo powiedziec np. śmiertelne zderzenie z
    samochodem?

    > A inne kategorie zawodowe go nie kaleczą?

    Nic mi o tym nie wiadomo. Maja specyficzny zargon (dodatkowe rzadko
    uzywane slowa), ale nie maja dziwolagow typu dokonywa.

    > Już Ci napisano, że "dokonywać" jest "poprawne". Na jakiej podstawie
    > odbierasz temu wyrazowi prawa bytu? Tylko takiej, że nie jesteś z nim
    > osłuchany?

    Przyjmujac Twoje zasady to kazde bledne slowo bedzie poprawne, a ze
    nie jestes z nim osluchany to Twoj problem. ;P

    Na takiej, ze tego slowa nie ma w slownikach, niemal nigdzie sie go
    nie uzywa poza kpc i jednym wierzszem nawiedzonego poety.