    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skrzynki na listy a sprawa polska czy nawet europejska...
    Date: Fri, 26 Jan 2007 18:53:40 -0600

    "Andrzej" <e...@o...pl> wrote in message news:epe6e4$1ml$1@news.onet.pl...
    > Kobieta pracująca u zarządcy mojego budynku stwierdziła, że do roku 2008
    > musimy (wspólnota) wymienić wszystkie skrzynki na listy bo tak nakazuje
    > nam prawo Unii Europejskiej. Spytana o podstawę prawną głęboko zaciągnęła
    > się dymem z papierosa i stwierdziła abym sprawdził sam, jak nie wierzę.
    > Nowe skrzynki mają mieć możliwość wrzucania doukumentów A4 i to bardzo
    > grubych (model pomieściłby chyba cały rocznik dowolnego miesięcznika).
    > Model nie jest otwierany przez listonosza, ale listonosz wrzuca do niego
    > listy jak do skrzynki pocztowej.
    >
    > Nowe ustalenia są trochę kłopotliwe, bo:
> [...]

    Nie wciska bajki, bo też o tym słyszałem i to już jakieś 3 lata temu.
    Wynika to z tego, że do skrzynki mają mieć dostęp wszystkie firmy roznoszące
    listy, a nie tylko poczta polska, która to w tej chwili jest włascicielem
    skrzynki.
    Czyli do skrzynki ma da się wrzucić wszystko i przez wszystkich, a wyjąć
    może tylko właściciel.
    Format rzeczywiście ma być większy.
    Natomiast nie potrafię ci powiedzieć na czyj koszt ma ta wymiana skrzynek
    nastąpić.
    Zdaje się, że zarządcy nieruchomosci.