    From: Yoghurt <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skradziony projekt graficzny
    Date: Sat, 9 Sep 2006 14:50:18 +0200

    Dnia Sat, 09 Sep 2006 14:18:32 +0200, rezist.com wypocil(a):

    > zdobadz to w formie pisemnej, elektronicznej lub przedzwon do niego
    > i nagraj na dyktafonie, jesli masz w komorce

    nie da rady, dyktafonu tez niestety nie mam, a gosc odrazu sie rozlacza.
    Nie ma szans na rozmowe, potwierdzenie elektroniczne (bo nie odpisuje na
    maile). Tak ze ta droga odpada.

    > mozna i tak, tylko od Ciebie zalezy czy umowe piszesz przed
    > przystapieniem do pracy, czy po

    no jest tak jak napisalem, to jest element ktory jednak sprawia ze ta moja
    oferta jest bardziej atrakcyjna dla klienta - a jest on dla mnie wazny. Tak
    odbylo sie w tym przypadku, juz tego nie zmienie. Moge jedynie wyciagnac
    wnioski na przyszlosc.

    > masz pliki zrodlowe tego projektu?

    jasne wszystkie fotografie ktore wykonalem (ok 200stu) na jego potrzeby w
    bardzo wysokiej rozdzielczosci - robione profesjonalnym sprzetem
    fotograficznym + oczywiscie plik zrodlowy samego projektu (PSD), ale tak
    jak mowie, gosciu jak jest dobry zrobi sobie jedno i drugie w miare podobne
    bez najmniejszego problemu i malo czasu mu to zajmie bo wie co ma zrobic i
    nie bedzie musial sie wysilac artystycznie - bo wzor ja zrealizowalem. Wiec
    nalezy przyjac najbardziej pesymistyczna opcje... znaczy stworzy projekt i
    zdjecia do niego tworzac kopie mojego projektu.

    > a jakbys chcial inaczej?

    nie da rady... zero kontaktu. Z jego strony tylko i wylacznie repertuar
    obelzywy. Nie ma drogi na polubowne zalatwienie sprawy. On teraz jest na
    etapie poszukiwania kolesia ktory zrobi mu ten projekt.

    > nagraj wszystko na CD i wyslij do Siebie poleconym
    > za potwierdzeniem odbioru ;)

    ale co mi po potwierdzeniu jak nie pisze w nim co jest na tym CD ;)

    > zbieraj dowody materialne

    jakie? moze wyslac listownie prosbe o uregulowanie naleznosci oczywiscie, z
    potwierdzeniem odbioru?

    > odbitka to odbitka, w jakiej forie przekazales mu projekt? emailem?

    zgralem z mojego laptopa w jego biurze :(

    > z tym wycenianiem grafiki to nie wyskakuj, jesli nie masz niczego
    > na papierze/emailu/nagraniu to koles moze Ci powiedziec ze sie
    > umawialiscie na 150 zeta a Ty probujesz wyludzic wiecej.

    nie wyskakuje i nie chce zadnych pieniedzy... poniewaz nawet bylem
    przygotowany na to ze gosciowi sie nie spodoba - to wtedy sie zagnamy. A
    nie ze on mi go KRADNIE! W koncu takie mam podejscie do tej roboty, ze
    zdobywam klienta jakoscia projektu.. a nie obiecankami. On widzi za co
    placi i wtedy sie decyduje czy to bierze. Nie chodzi o kwote tylko o to
    zeby mi go nie ukradl... A jednak motyw taki ze istnieje mozliwosc ze ktos
    nie dosc ze mi kradnie projekt to ma szanse jeszcze mi udowodnic swoje
    autorstwo w sadzie i przejac go "w swietle prawa" udowadniajac mi tym samym
    ze go ukradlem. Fakt ten sprawia, ze czuje sie jak zgwalcony!

    Pozdrawiam
    Yoghurt