  • 1. Data: 2004-09-09 13:07:12
    Temat: Sklep tylko dla wybranych.
    Od: "Markus" <A...@o...pl>

    Czy można zgodnie z prawem otworzyć sklep tylko dla wybranych klientów , tzn
    taki który będzie obsługiwał np ludzi tylko z zezem, zydów albo murzynów?
    (będzie to zapisane w regulaminie sklepu).
    Krótko mówiac czy mam prawo zastrzec sobie , których klientów nie będę lub
    będę obsługiwał.
    Sklep ma być z branży spozywczej.

    Bedę bardzo wdzięczny za rzeczowe odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-09 13:16:41
    Temat: Re: Sklep tylko dla wybranych.
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Markus napisał:

    > Krótko mówiac czy mam prawo zastrzec sobie , których klientów nie będę lub
    > będę obsługiwał.

    _Wydaje_ mi się, że jeżeli owo zastrzeżenie będzie oparte o kryterium
    płci, niepełnosprawności, pochodzenia etnicznego, przekonań religijnych
    (i kilku tym podobnych, przewijających się w naszym prawodawstwie ze
    względu na nasze członkostwo w ONZ, Radzie Europy i w Unii E.), to
    raczej nie, tzn. nie będziesz sobie mógł tego zastrzec. Natomiast jeżeli
    otworzysz sklep np. tylko dla osób powyżej określonego roku życia, to
    raczej tak. Ale to tylko moje gdybanie - trzeba by pewnie na wszelki
    wypadek było zapytać w federacji konsumentów...

    Pozdrawiam
    PWZ

  • 3. Data: 2004-09-09 13:23:15
    Od: "Markus" <A...@o...pl>

    >Natomiast jeżeli
    >otworzysz sklep np. tylko dla osób powyżej określonego roku życia, to
    >raczej tak
    Nie bardzo rozumiem ,wg mnie skoro mogę obsługiwać osóby powyżej określonego
    roku życia to na na chłopski rozum powinienem mieć także możiwość
    obsługiwania osób wg rasy.

    A np klub(jakikolwiek ,gdzie wejsciówka jest płatna) tylko dla czarnych
    mógłbym założyć?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-09-09 13:24:17
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Markus wyskrobał(a):
    > Czy można zgodnie z prawem otworzyć sklep tylko dla wybranych klientów ,
    > tzn taki który będzie obsługiwał np ludzi tylko z zezem, zydów albo
    > murzynów? (będzie to zapisane w regulaminie sklepu).

    Segregacja względem wyznania czy rasy raczej nie przejdzie. Każdy kto to
    zaskraży wygra.

    > Krótko mówiac czy mam prawo zastrzec sobie , których klientów nie będę lub
    > będę obsługiwał.
    > Sklep ma być z branży spozywczej.

    Sklepy nie dla wszystkich już istnieją i mają się dobrze. Na przykład Makro.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-09-09 13:27:40
    Od: "Markus" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Markus wyskrobał(a):
    >
    > Segregacja względem wyznania czy rasy raczej nie przejdzie. Każdy kto to
    > zaskraży wygra.
    A czy do klasztoru franciszkanów może wstąpić muzułmanin ? Jeżeli nie to to
    jest także segregacja.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-09-09 13:33:02
    Od: "Markus" <A...@o...pl>

    A może ugryżć to inaczej? Mam spory lokal/mieszkanie , oczywiscie moją
    sprawą jest kogo zapraszam do mieszkania(mogę tylko murzynów) i to chyba
    jest jasne.
    W tym lokalu /mieszkaniu(lub w ego częsci) będzie znajdował się sklep ,
    który zgodnie z prawem będzie obsługiwał wszystkich klientów ale, (tu uwaga)
    zeby do tego sklepu dojsć trzeba przejść przez prywatny lokal/mieszkanie do
    którego wpuszczam tylko murzynów ,więc tym sprytnym trikiem sklep mimo iż
    teoretycznie obsługuje wszystkich , w praktyce będzie obsługiwał tylko
    murzynów(inni do sklepu nie dojdą).

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-09-09 13:35:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Sklepy nie dla wszystkich już istnieją i mają się dobrze. Na przykład
    > Makro.

    Tu protestuję: Makro nie jest sklepem a hurtownią.

  • 8. Data: 2004-09-09 13:46:36
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Markus <A...@o...pl> wrote:
    > A może ugryżć to inaczej? Mam spory lokal/mieszkanie , oczywiscie moją
    > sprawą jest kogo zapraszam do mieszkania(mogę tylko murzynów) i to
    > chyba jest jasne.

    Wprowadz karty klubowe

    http://www.PRnews.pl

  • 9. Data: 2004-09-09 14:12:14
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Markus napisał:

    > A czy do klasztoru franciszkanów może wstąpić muzułmanin ?

    "Wstąpić" = wejść do budynku? Jasne, że może, bo dlaczego by nie?

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

  • 10. Data: 2004-09-09 14:13:39
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Markus napisał:

    > A czy do klasztoru franciszkanów może wstąpić muzułmanin ? Jeżeli nie to to
    > jest także segregacja.

    ..pomijając fakt, że klasztor to nie sklep.

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.