eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep internetowy w którym to zakup nie jest umową. Czy tak można? › Re: Sklep internetowy w którym to zakup nie jest umową. Czy tak można?
    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep internetowy w którym to zakup nie jest umową. Czy tak można?
    Date: Mon, 09 Nov 2009 13:06:18 +0100

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja to też tak rozumiem, ale czy w identyczny sposób zinterpretuje to
    > sad, gdyby kupujący pozwał sklep? To kombinacje z ofertami nie będącymi
    > ofertami moim zdaniem są mocno naciągane. Wystawiam coś za jakąś cenę i
    > na określonych przeze mnie warunkach jednocześnie twierdząc, ze to nie
    > jest oferta. Uważam, że to mocno dyskusyjne co najmniej.

    Problem wynika z moim zdaniem, że dużo ludzi ma tendencję do stosowania
    art. 543 per analogiam do sprzedaży w sklepach internetowych, jeśli jest
    zdjęcie i opis towaru z oznaczeniem ceny.

    Po pierwsze nie wiadomo, czy można ten przepis stosować do realiów
    internetowych (moim zdaniem nie ma to uzasadnienia w jego literalnym
    brzmieniu).

    Po drugie, nawet jeśli by go stosować, to jest on tylko dyrektywą
    interpretacyjną, czy traktować coś jako ofertę czy nie. Jeśli sprzedawca
    wprost w regulaminie pisze, że nie - to ma prawo to zrobić.

    Po trzecie, jest przepis art. 8 ust. 2 (chyba) Ustawy o ochronie
    konsumentów, który czyni znaczą koncesję na rzecz sprzedawcy
    internetowego, pozwalając mu w istocie nie realizować umowy, jeśli
    przedmiot świadczenia nie jest dostępny.

    pozdrawiam

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl