eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep internetowy w którym to zakup nie jest umową. Czy tak można? › Re: Sklep internetowy w którym to zakup nie jest umową. Czy tak można?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep internetowy w którym to zakup nie jest umową. Czy tak można?
    Date: Mon, 9 Nov 2009 12:05:29 +0100

    On Sun, 8 Nov 2009, Robert Tomasik wrote:

    > To kombinacje z ofertami nie będącymi ofertami
    > moim zdaniem są mocno naciągane.

    Formalnie różnica jest jak między zadatkiem a zadatkiem nie
    będącym zadatkiem "bo tego nie zaznaczono".
    Oczywiscie użycie słowa "oferta" i "umowa" komplikuje sprawę,
    ale przyjmijmy, że odnoszę się do tekstu w rodzaju "ceny
    przedstawione nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do
    negocjacji".

    > Wystawiam coś za jakąś cenę i na określonych
    > przeze mnie warunkach

    Bez jednego warunku: że mam lub obiecuję mieć ten towar.

    > jednocześnie twierdząc, ze to nie jest oferta. Uważam,
    > że to mocno dyskusyjne co najmniej.

    Niekoniecznie, taki przykład "z logiki": sklep może nie
    mieć towaru "na stanie", a jednocześnie wystawienie towaru
    ze "spytaj o cenę" jest najlepszym mechanizmem do zniechęcenia
    klienta.
    Wystawienie *orientacyjnej* cenie, po której *być może*
    i "powinno" udać się sprowadzić towar w razie potrzeby,
    wydaje się być rozsądnym sposobem.

    Oczywiście drugie to cel dla którego ów mechanizm bywa często
    stosowany, czyli możliwe błędy w danych.

    pzdr, Gotfryd