    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Date: Tue, 22 Jan 2008 02:23:02 +0100
    <fmr7pb$233$2@inews.gazeta.pl> <f...@n...lechistan.com>
    <b...@x...googlegroups.com>
    <fmt0qq$3je$2@inews.gazeta.pl> <fmt1k6$aet$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fmt2a5$d7v$1@inews.gazeta.pl> <j...@n...lechistan.com>
    <4...@i...googlegroups.com>
    <fmvn3e$5tt$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@v...googlegroups.com>

    On Sun, 20 Jan 2008, m...@g...com wrote:

    > Słusznie należałoby może zakończyć dyskusję, która ogromnie się
    > rozrosła.

    Może tak, z drugiej strony kilka głosów krytycznych wobec wszystkich
    poglądów :) nie zaszkodziło. W szczególnosci wobec stosujacych
    samemu terapię "a ty po raz 100" (kiedy on sam po raz 105 :>).

    Dlatego IMO zdanie Olgierda należy zmienić na "w tym wątku".
    Inaczej wyjdzie, że cały kraj zgadza się z poglądem, że "właściciel
    wszystko może", w szczególności uznać że fotografowanie jest
    czynem niedozwolonym "bo nie".
    A np. IMO właściciel nieruchomości może "tylko" nie udostępniać swojej
    własności w określony sposób (jak nie chce nikomu, to nikomu).
    Jak zezwala na publiczny wstęp - to jego sprawa.
    Z konsekwencjami.

    I tak po prawdzie, mi w przepisach brakuje jednej zdroworozsądkowej
    konsekwencji - teren udostepniony publicznie, a ściślej właściciel
    występujący w obronie takiego terenu, powinien mieć takie samo prawo
    do korzystania z ochrony, jaki przysługuje terenom publicznym
    (znaczy do "ochony mandatem" zapewnianą przez policję/straż jak ktoś
    śmieci, zieleń niszczy itp, rzecz jasna JAK TEGO CHCE).

    Tak czy siak, bez "prywatnych zakazów" :>

    pzdr, Gotfryd