  • 21. Data: 2008-02-10 19:10:02
    Temat: Re: Składki ZUS.
    Od: admin <a...@w...pl>

    czyli z pierwszej tabelki pod adresem trzeba zaplacic wszystkie 3
    pozycje w trzeciej kolumnie? czyli razem 678,03?

    pozdrawiam i dziekuje

  • 22. Data: 2008-02-10 19:49:25
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "admin" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czyli z pierwszej tabelki pod adresem trzeba zaplacic wszystkie 3 pozycje
    > w trzeciej kolumnie? czyli razem 678,03?

    Tak. Zlozyles w organie ZUS ZFA oraa ZUS ZUA (zgloszenia do ubezpieczen)? Bo
    nalezy to zrobic.

    Jesli zglosiles sie przypadkiem do ubezpieczenia chorobowego na ZUS ZUA,
    mozesz to olac, bo ono i tak nie zacznie dzialac skoro nie zaplacisz. Jednak
    ewentualnie dla swietego spokoju (ciezko ocenic na ile organ da sobie rade
    ze zrozumieniem co sie wydarzylo) lepiej bedzie sobie skorygowac to
    zgloszenie, nie wiadomo do jakich dzialan to panstwo moze sie posunac, a
    kondycja organu w najblizszych latach poprawiac sie raczej nie bedzie. Jakas
    drobna czesc tych skladek bedzie szla na "konto emerytalne" (przynajmniej na
    papierze), jest wysoce prawdopodobne, ze organ uzna ze zaplaciles chorobowe
    a nie zaplaciles czesci wlasnego emerytalnego...

    marekz

  • 23. Data: 2008-02-11 06:11:25
    Od: "bolsz" <s...@h...nl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysoce prawdopodobne, ze organ uzna ze zaplaciles chorobowe a nie
    > zaplaciles czesci wlasnego emerytalnego...

    nie ma takiej mozliwości :) - fakt nieopłacenia składki na ubezpieczenie
    chorobowe(dobrowolne) lub nawet jednodnowe spóźnienie terminu jej
    zapłaty równa się automatycznemu wyłączeniu z ubezpieczenia chorobowego,
    trzeba na to uważać, ponieważ sporo osób spóźnia się z płatnościami i
    kłopoty zaczynają się gdy ktoś zachoruje

  • 24. Data: 2008-02-11 08:41:59
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "bolsz" <s...@h...nl> napisał w wiadomości

> [...]
    > równa się automatycznemu wyłączeniu z ubezpieczenia chorobowego, trzeba na
    > to uważać, ponieważ sporo osób spóźnia się z płatnościami i kłopoty

    Ja bym sie spodziewal, ze to bedzie w zaleznosci od potrzeb, bo przeciez one
    lacznie wplywaja na jeden rachunek. :-))

    Jak bedzie chcial emeryture to sie okaze, ze placil chorobowe a nie placil
    emerytalnego.

    Jak bedzie chcial zasilek chorobowy to sie okaze, ze placil emerytalne a nie
    placil chorobowego.

    marekz

  • 25. Data: 2008-02-11 09:21:09
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Na 6 miesięcy bodajże, i niestety jest to wyjatkowe SKURWYSYŃSTWO ze strony PRL-bis
    JaC

    -----

  • 26. Data: 2008-02-11 09:29:08
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    666 wrote:

    > Na 6 miesięcy bodajże, i niestety jest to wyjatkowe S*** ze strony PRL-bis

    Swoje frustracje wylewaj gdzie indziej.

    Na temat: ZUS jest be, to każdy wie. Spóźniasz się ze składkami: należy
    się kara. Proste. Można jednak wnioskować o anulowanie kary i
    przywrócenie do ubezpieczenia w przypadku jednorazowego spóźnienia lub
    niedopłaty (wiem, przerabiałem). Wniosek rozpatrzony pozytywnie od ręki.

    --

    Pozdrowienia

  • 27. Data: 2008-02-11 09:35:40
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Być może odsetki, proste.
    Ale nie odsunięcie od ubezpieczenia na 6 miesiecy kogos, kto opłaca DOBROWOLNIE.
    JaC

    -----

  • 28. Data: 2008-02-11 11:42:51
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    666 wrote:
    > Być może odsetki, proste.
    > Ale nie odsunięcie od ubezpieczenia na 6 miesiecy kogos, kto opłaca DOBROWOLNIE.

    1. Odpisuj pod cytatem.

    2. Przecież napisałem Ci, że wystarczy do nich pójść i Cię przywrócą.
    Nie twierdzę, że ZUS generalnie postępuje uczciwie, a nawet wręcz
    przeciwnie, ale akurat sprawa, o której piszesz, to drobiazg w
    porównaniu z innymi grzechami tego organu.

    Poza tym, Twojego argumentu o dobrowolności można użyć również w drugą
    stronę. Pomyśl. :-)

    --

    Pozdrowienia