    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Składany komputer, zniesławienie - pomówienie
    Date: Fri, 10 Sep 2004 15:35:41 +0200

    On Fri, 10 Sep 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 10 wrz o godzinie 00:54, na pl.soc.prawo, Asmodeusz napisał(a):
    [...]
    >+ > Drugie primo. Deklaracja zgodności - o ile dobrze pamiętam jest to
    >+ > dokument wystawiany przez producenta zestawu, czyli w omawianym
    >+ > przypadku drobnego składacza. Ja tu nie widzę zagrożeń dla małych firm,
    >+ > ani dodatkowych kosztów.
    >+
    >+ Każdy Kowalski który cokolwiek zrobionego w piwnicy będzie wypuszczał na
    >+ rynek sam sobie wydrukuje deklaracje zgodności. I co w przypadku jakiegoś
    >+ nieszczęścia?

    Odpowie za poświadczenie nieprawdy, AFAIK.
    A przynajmniej iż Asmodeusz dobrze pisze - jest co najmniej
    taka opinia wyrażana przez znaczącą część witryn prawnych
    i gospodarczych.

    Powiedz mi za co odpowie ktoś kto naklei sobie znaczek "przebadane
    przez Instytut Wysokich Napięć Politechniki" - jeśli wyrobu tam
    NIE badał ?

    >+ > No właśnie. Wywiad, na dodatek dla CHIPA :) Ech teraz ludziska Chipa
    >+ > czytaja zamiast Dz. U. zeby wykładnie prawną mieć ?
    >+
    >+ Ty wszystkie dyrektywy, rozporządzenia chcesz mieć zawarte w ustawie?

    A chciał ? Chciał PODSTAWY PRAWNEJ. Numer urzędowego dziennika,
    pozycja...

    Rozporządzenia - o ile nie naruszają norm konstytucyjnych i są
    wydane na bazie upoważnienia ustawowewgo (owszem, zapis "minister
    określi...w zakresie...do..." jest potrzebny) są bardzo dobrą
    podstawą. Umowy międzynarodowe też (w tym Dyrektywy UE).

    BTW: a może jesteś przekonany że "Dz. U." oznacza *wyłącznie ustawy* ??
    Bo takiej interpretacji twojego tekstu wykluczyć się nie da :>

    >+ W ustawach chcesz by było zawarte o której kowalski może iść do sracza a o
    >+ której wyjść na taras?

    Sprawa jest prosta: nie ma przepisu to może iść kiedy chce.

    I to samo dotyczy "różnych znaczków": konkretny przepis musi określać
    wymogi i ograniczenia, a nie "wypowiedź".
    Czego się go wobec tego czepiasz o "jakieś znaczki" ;) ?
    Owszem, mamy cały stosik praw niejasnych i komentarze fachowców
    mogą pomóc w ich zrozumieniu. Co nie oznacza że sądy następnie się
    z "fachowcami" zgodzą - to raz.
    Ani tego że inni fachowcy mają zdanie odmienne - to dwa.

    A trzecia sprawa - którą byłeś łaskaw zupełnie pominąć - mianowicie
    to, iż mogą byc inne zasady oznaczania "znaczkiem" wyrobów produkowanych
    "w postaci gotowej oferty" - oraz inne dla "wyrobów produkowanych
    na zamówienie" wziąłeś i zupełnie pominąłeś.
    Cóż, wolno ci ;)

    >+ Jestem niezmiernie ciekaw co byś zrobił gdyby do Ciebie zawitała taka
    >+ komisja i podała taka argumentację.

    Wiezz, w Polsce ludzie już niejednego doświadczyli - żądania zapłacenia
    podatku od freeware też (choć to tylko jednemu się trafiło), to się
    mało zdziwią wobec nawet najgłupszych "argumentów"....

    pozdrowienia, Gotfryd