  • Data: 2006-01-15 16:48:29
    Temat: Re: Składanie fałszywych zeznań podczas wizji
    Od: "Notif" <n...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Grozi jej, że przegra sprawę.

    Dalej nie mogę czegoś zrozumieć. Jak wspominano w wątku - świadek nie może
    kłamać, strona może kłamać a ja jeszcze nadmienię, że podczas przesłuchania
    dosteje się do podpisania notę:
    Składający zeznania został uprzedzony o konsekwencjach karnych wynikających z
    art. 233 $1 kk. ...

    Z tego artykułu jasno wynika, że kto składa fałszywe zeznania podlega sankcjom
    karnym (pozbawienie wolności do lat 3).

    Jeszcze dla ścisłości można dodać, że zanim osoba zostanie oskarżona,
    najczęściej toczy się postępowanie wyjaśniające, w którym to przesłuchiwana
    jest jako świadek.