    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skarga na doreczenie komornicze - jak?
    Date: Thu, 01 Dec 2011 20:21:41 +0100

    W dniu 2011-12-01 20:05, Jaskiniowiec pisze:

    > Ok, to jak mi komornik jest w stanie udowodnic, ze dzalalem w dobrej
    > wierze i nie wiedzialem o zadnym pismie, gdyby to pismo pozostawione tak
    > jak w opisywanej sytuacji zaginelo z przyczyn losowych i dluznik o tym
    > fakcie by nie wiedzial?

    Ale co on ci ma udowadniać? To Ty masz spłacić dług - wtedy da ci
    spokój. Dokładnie taka jest rola komornika

    Przeciez taka sytuacja rodzi patologie, bo
    > komornik dzieki takiemu dzialaniu moze nawet nie zostawic zadnego pisma,
    > a pozniej dowalac kary za uchylanie sie od placenia/stawienia sie... W
    > dodatku, pomijam juz fakt samego zostawienia tego pisma w miejscu takim
    > a nie innym, aczkolwiek dlaczego tresc tego pisma maja znac wszyscy
    > dookola?! Gdyby przesylal to listem (poleconym?), to tez wystarczyloby,
    > ze zagialby ta kartke, a z drugiej strony nalepil znaczek i byloby ok?!
    >
    > Sądowe pisma tez sie tak dostarcza??

    Czasami też - jest to prawnie dopuszczalne.

    > Podkreslam, ze dluznik nie uchyla sie od placenia.

    To dlaczego wciąż walczy, teraz już z komornikiem, a wcześniej co robił?

    Chodzi o naganne
    > postepowanie komornika.

    Ono wcale nie jest naganne.

    Ze strony dluznika nie ma ukrywania sie, badz
    > uchylania sie przed placeniem. Chodzi poniekad o poszanowanie dluznika,
    > przynajmniej we wstepnym procesie windykacji.

    Jakim wstępnym okresie - komornik to ostateczność i koniec postępowania. :(

    > Jak to?! to on nie moze sobie wchodzic gdzie chce?! Komornik moze
    > stosowac prawo wybiorczo?? Czemu tego pisma nie zostawil faktycznie u
    > soltysa, albo w UG, badz nie wyslal poczta, tylko postapil lekkomyslnie
    > (a moze z premedytacja?), narazajac przy tym dluznika na kary, tudziez
    > na szantaz ze strony mieszkancow wsi??

    Jaki szantaż? Komornik postąpił zgodnie z prawem, jak widać nadzwyczaj
    skutecznie (dłużnik musi teraz skłamać mówiąc że nie dostał zawiadomienia).
    No i dłużnik musi być też przygotowany że jego nazwisko niedługo ukaże
    się w prasie i na tablicy ogłoszeń we wsi - w ogłoszeniu o licytacji. I
    komornik nie będzie go prosił o podpisanie zgody na przetwarzanie danych
    osobowych. :(

    >Ech... ze ja nie poszedlem na
    > komornika... Zyc i nie umierac :/

    Wątpię - do tego trzeba mieć charakter. :(

    --
    spp