  • Data: 2005-04-08 15:49:46
    Temat: Re: Skarga na Komornika - gdzie ???
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "NeXuS" <g...@w...pl> naskrobał/a w
    news:d36044$g4q$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Niestety , nie mam aktualnie dostępu do tych aktów - czy
    > mógłbyś ew. zacytować i przybliżyć swój pkt. widzenia ?

    Nie wiem, jak to jest dokładnie z kosztami w twoim przypadku, ale moze
    zrobić tak:

    Rozporządzenie o czynnościach komorników

    § 29. 1. Jeżeli komornik prowadząc egzekucję w sprawie, w której strona
    była zwolniona przez sąd od kosztów sądowych, uzyska wiarygodną
    informację, że stan majątkowy strony pozwala na poniesienie kosztów
    egzekucyjnych, zawiadamia o tym sąd, który wydał postanowienie o
    zwolnieniu od kosztów, w celu rozważenia potrzeby zmiany tego
    postanowienia. W zawiadomieniu komornik określi szczegółowo sytuację
    rodzinną i majątkową strony korzystającej ze zwolnienia od kosztów,
    dołączając dowody stanu majątkowego strony, jeżeli je posiada.
    2. Zawiadomienie sądu nie wstrzymuje czynności egzekucyjnych w sprawie

    Może też być to:

    Ustawa o komornikach sądowych i egzekucji

    Art. 39. 1. Komornikowi należy się zwrot wydatków gotówkowych
    poniesionych w toku egzekucji tylko w zakresie określonym ustawą.
    2. Wydatkami, o których mowa w ust. 1, są:
    [cut]

    Art. 40. Na pokrycie wydatków, o których mowa w art. 39, komornik może
    żądać zaliczki od strony, która wniosła o dokonanie czynności,
    uzależniając czynność od jej uiszczenia.

    Co do tego co asesor może, to w tym przypadku zachodzi:

    Ustawa o komornikach sądowych i egzekucji

    Art. 26. 1. Jeżeli komornik nie może pełnić obowiązków z powodu przeszkód
    prawnych lub faktycznych, pełnienie obowiązków zleca się zastępcy
    komornika.
    2. Zastępcą komornika może być komornik innego rewiru komorniczego lub
    asesor komorniczy.
    3. W zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 2, asesorowi
    komorniczemu pełniącemu funkcję zastępcy komornika przysługują prawa i
    obowiązki komornika.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Most people would rather die than think; in fact, they do so.