  • Data: 2004-02-09 01:03:53
    Temat: Re: Serwis - Nielegalne oprogramowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Olszewski" <p...@y...com> napisał w wiadomości
    news:c06kh8$6v5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > a na fakturze - usluga - serwis komputera
    > i nic pozatym
    >
    > A nie uwazacie, ze to oczywiste, ze jak przychodzi serwisant i nie ma
    > nalepki licencyjnej na obudowie komputera klienta, klient zostaje
    zapytany
    > czy ma wlasne oprogramowanie, odpowiada ze nie ma - to cala
    odpowiedzialnosc
    > ponosi klient ?

    Moim zdaniem niekoniecznie. Wzywam serwisanta do mojego pieca CO. On
    przynosi coś i tam montuje. Może tam nawet i jakiś program jest. Ja nie
    wiem, czy on ma go legalnie. Nie wiem, czy ma być jakaś nalepka na piecu,
    czy nie musi.

    W wypadku ścigania karnego należy udowodnić winę. Oczywiście, nieznajomość
    prawa nie tłumaczy. Ale jeśli osoba nieznająca się na rzeczy wynajmie i
    opłaci profesjonalistę, to o ile jej wina nie będzie wynikać wprost z
    jakieś tam ustawy, to już nieznajomością czy niewiedzą może się ona
    tłumaczyć. A zważcie, ze obowiązek posiadania nalepki nie wynika z ustawy,
    tylko z licencji. jak gość nigdy nie miał w ręku legalnego systemu i jego
    wiedza nie pozwala na przeczytanie sobie jej z dysku, no to skąd ma
    wiedzieć, że jakakolwiek nalepka jest mu potrzebna?