    From: SQLwiel <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sens zaświadczenia o niekaralności
    Date: Thu, 02 Sep 2010 08:41:40 +0200

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:i5mdr6$8ls$1@news.onet.pl...

    > Moim zdaniem, skoro wyroki nie są tajne, to powinna być wyszukiwarka i
    > po podstawowych danych powinno się dawać radę wyszukiwać. Załóżmy imię,
    > nazwisko, imię ojca, data urodzenia. W odpowiedzi rok skazania i z
    > jakiego artykułu oraz sygnatura akt.

    Nie przejdzie. Co najwyżej T/N (karany/niekarany). I w takiej formie
    powinno być dostępne. Wymagane dane uzupełniłbym jeszcze o co najmniej
    PESEL, aby maksymalnie ograniczyć grono osób mających wgląd do osób
    wglądających z upoważnienia badanego. Ale - to sobie możemy pomarzyć.
    Odpowiednie "służby" i tak będą zawsze miały wgląd we wszystkie dane.

    A co do zatarcia - na tym polega instytucja zatarcia, że obiekt staje
    się niekaranym. Trudno.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.