  • 1. Data: 2010-04-29 07:09:49
    Temat: Selektywna podwyżka czynszu ?.
    Od: Uni <u...@w...pl>

    Mieszkam w mieszkaniu sp

  • 2. Data: 2010-04-29 07:19:01
    Temat: Re: Selektywna podwyżka czynszu ?.
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Teraz gdy dzwoni to oni mwi mi e czynsz z racji tego e
    > nie jestem czonkiem spdzielni uleg podwyszeniu i o ile dobrze
    > zrozumiaem to z kontekstu rozmowy wynikao e podwyka bdzie
    > obejmowa lata wstecz do okresu kiedy zmarla moja matka - czyli mam
    > dug u nich.
    >
    > Mam pytanie : Czy maj prawo mi takie co zrobi, i jeli tak to
    > czy wstecz od daty dorczenia aktu zgonu te. ?

    To nie Ty masz podwyżkę czynszu, tylko członkowie spółdzielni mają z racji
    tego członkostwa obniżkę.
    Tak więc wszystko jest OK.

    boropi

  • 3. Data: 2010-04-29 07:27:53
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    boropi wrote:

    > To nie Ty masz podwyżkę czynszu, tylko członkowie spółdzielni mają z
    > racji tego członkostwa obniżkę. Tak więc wszystko jest OK.

    Z zastrzeżeniem że to jest okresowa płatność, więc wszystko co starsze
    niż 3 lata się przedawniło.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2010-04-29 07:52:39
    Od: Uni <u...@w...pl>

    boropi napisał(a):
    [..]
    > To nie Ty masz podwyżkę czynszu, tylko członkowie spółdzielni mają z
    > racji tego członkostwa obniżkę. Tak więc wszystko jest OK.
    [..]

    Nie chodzi mi o kwestie nazewnicze tej płatności - bo jak przyjdzie co
    do czego to i tak tytuł będzie o nie zapłacony czynsz.

    Chodzi mi o to czy mogę płacić czynsz w takiej wysokości jak by był on
    wystawiany dalej na moją matkę, bo jak na razie to ja nie mam z nimi
    żadnej umowy, a spółdzielnia jest poinformowana o założeniu sprawy
    sądowej o sykcesją praw do lokalu.

    Druga sprawa czy mogą zrobić jak napisałem - korekta czynszu wstecz,
    konkretnie chodzi mi o to czy mogą wstecz mi podwyższyć opłatę poza
    okres kiedy to powzieli oficjalnie wiadomość o śmierci mojej matki -
    czyli korekta czynszu przed dostarczeniem aktu zgonu.

  • 5. Data: 2010-04-29 08:02:14
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Przede wszystkim do jakiejkolwiek dyskusji z jakąkolwiek spółdzielnią musisz
    mieć w ręku jej STATUT.
    Zabawne będzie, jeśli odmówią Ci wręczenia statutu bo... nie jesteś
    członkiem ;-))
    Tak czy inaczej statut ZAWSZE powinien być dostępny w sądzie rejestrowym
    jakby co.
    No chyba, że permanentnie "akta są u sędziego" (szlag mnie trafiał z paroma
    spółdzielniami).

    Co do samego jak to nazywasz "czynszu" to nie bardzo widzę, czy to mieszkanie
    jest lokatorskie czy własnościowe?

    Koniecznie pamiętaj o pisaniu na wszelkich pokwitowaniach odbioru
    ewentualnych rozliczeń czy wezwań do zapłaty formułki "roszczenie niesłuszne
    i nienależne", żebyś przez przypadek nie uznał długu.

    -----

  • 6. Data: 2010-04-29 08:18:19
    Od: Uni <u...@w...pl>

    666 napisał(a):

> [...]
    >
    > Co do samego jak to nazywasz "czynszu" to nie bardzo widzę, czy to
    > mieszkanie jest lokatorskie czy własnościowe?

    Na razie mieszkanie jest lokatorskie. Po przyznaniu mi praw do lokalu
    wystąpię ponownie o wykup tego mieszkania. Na razie to prawo do lokalu
    trzeba osiągnąć, bo jak napisałem - nie doczekałem się wezwania i
    musiałem wyjechać.

  • 7. Data: 2010-04-29 09:22:12
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *boropi* napisał(-a):

    > To nie Ty masz podwyżkę czynszu, tylko członkowie spółdzielni mają z
    > racji
    > tego członkostwa obniżkę.
    > Tak więc wszystko jest OK.

    To nie tak. Członkowie z racji samego członkowstwa nie moga płacić mniej
    niż nieczłonkowie. Albo i naczej, nieczłonkowie nie mogą pałcić więcej
    niż członkowie. Jedynie gdy SM osiąga jakieś przychody, to może je
    podzielić na swoich członków i o tyle zmniejszyć im czynsze. Art 4 i 5
    ustawy o SM http://krs.org.pl/fotki/ustawa_o_sm.pdf

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2010-04-29 09:44:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > członkowie. Jedynie gdy SM osiąga jakieś przychody, to może je podzielić
    > na swoich członków i o tyle zmniejszyć im czynsze.

    ale w czym widzisz problem, czynsze wyliczane sa wyliczane, odpowiednie
    powiadomienia o ich wysokosciach wysyleane do mieszkancow, i nie czlonkowie
    na wyliczeniach maja do zaplacenia wiecej, i tyle

    a jaka droga sie to odbywa nie ma wiekszego znaczenia, wazne jest, ze "nie
    czlonek" zaplaci wiecej

  • 9. Data: 2010-04-29 09:46:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Uni" <u...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie chodzi mi o kwestie nazewnicze tej płatności - bo jak przyjdzie co
    > do czego to i tak tytuł będzie o nie zapłacony czynsz.

    wiec jesli ci nie chodzi o kwestie nazewnicze, to musisz zaplacic, z
    zaleglosciami, a to ze nie powiadomiles ich o smierci odrazu, to prawde
    powiedziawszy twoj problem, masz teraz dlugi w spoldzielni

    > Druga sprawa czy mogą zrobić jak napisałem - korekta czynszu wstecz,
    > konkretnie chodzi mi o to czy mogą wstecz mi podwyższyć opłatę poza

    nie podwyzszaja ci oplaty, tylko z powodu niepowiadomienia ich o smierci
    czlonka spoldzielni, oplata byla "zanizona", okres jak juz ktos wspominal
    moze siegnac 3 lat

  • 10. Data: 2010-04-29 09:48:15
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Na jakiej podstawie?
    Skoro pokazujesz czarno na białym, że w lokalu nie mieszkasz, nie byłeś i nie jesteś
    domownikiem prowadzącym wspólne ze zmarłą Mamą
    gospodarstwo?
    A lokatorskie prawo do lokalu jest niezbywalne (nie przechodzi na spadkobierców)?
    Co najwyżej dostaniesz w spadku wkład mieszkaniowy, jakieś niezwaloryzowane grosze.

    -----