    From: "Pussy" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sekty w Polsce.
    Date: Mon, 19 Apr 2004 10:17:04 +0200

    wiadomości news:c5uvnq$1qm7$1@news2.ipartners.pl...

    > Owszem. Ale nazywanie tego 'prawem wyznaniowym' jest IMHO co najmniej
    > niezręcznym określeniem, wręcz śmiesznym, a może nawet gorzej.

    > Czy gdzieś w tej ustawie jest napisane, że działalność związku
    > wyznaniowego jest nielegalna, jeśli nie ma dla niego specjalnej, osobnej
    > ustawy?

    > Konkordat to bardziej umowa między państwem polskim a państwem
    > kościelnym (Watykanem).

    > [ciach]
    >
    > ...i tam są dodatkowe 'bonusy' dla tych kościołów, np. dodatkowe
    > ustawowo wolne od pracy/nauki dni.

> [...]

    widze, że kolega bardziej interesuje się prawem handlowym więc niech sie nie
    ośmiesza mówiąc, iż nie można tego nazwać Prawem wyznaniowym!!! Tak jak
    prawo karne, prawo cywilne istnieją takie dziedziny jak: prawo wynaniowe i
    prawo konkordatowe. Pójdź na UKSW w Warszawie i powiedz któremuś z
    profesorów- "nie ma prawa wyznaniowego"......... chciałabym to zobaczyć.
    pozdrawiam